Beantwoord
Verkeerd bezorgde mail
Ik ontvang regelmatig mail op een skynet adres dat niet van mij is, hoe kan dat ?
Beste antwoord door M_016
Ik vermoed dat zoals reeds aangehaald door Martin dat u te maken hebt met "spam"-mail gericht naar bv. jan.janssens@gmail.com maar waarbij uw e-mailadres (alias) opgenomen is in een BCC (blind copy) lijst
In windows 10 mail kunt door rechts te klikken wanneer u op het bericht staat dit naar een folder "ongewenst" verplaatsen
In hoeverre het nodig is dergelijke mails naar abuse@proximus.com over te maken (u dient een webformulier in te vullen) laat ik in het midden (zelf zou ik het pas doen als "het de spuigaten uitloopt"; gemiddeld ontvang er nog altijd +/- 2 per dag (alhoewel Px maatregelen treft in samenwerking met Cisco om de spamtoevloed op @skynet.be in te perken)
Ter info:
Zelf gebruik ik meestal webmail en gebruik ik regels om de spam naar spam/junk folder te sturen of meestal zelfs gewoon te verwijderen zodat dergelijke berichten niet meer in mijn mailbox komen, zie:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_rules/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/functies-van-uw-mailbox/e-mail-filters-instellen.html
&
Als u op de e-mail staat op het vakje rechts van doorsturen - verwijderen klikken (links klikken op muis) en bron tonen kiezen en vervolgens bv. from zoeken (bv. coupon@lidl-be.ga) en deze met bovenstaande uitleg over regels bv. in de toekomst verwijderen op basis van bv. @lidl-be.ga
Uiteraard zult u quasi zeker verschillende regels moeten definiëren want spammers veranderen regelmatig adressen
Succes
Bekijk origineelIn windows 10 mail kunt door rechts te klikken wanneer u op het bericht staat dit naar een folder "ongewenst" verplaatsen
In hoeverre het nodig is dergelijke mails naar abuse@proximus.com over te maken (u dient een webformulier in te vullen) laat ik in het midden (zelf zou ik het pas doen als "het de spuigaten uitloopt"; gemiddeld ontvang er nog altijd +/- 2 per dag (alhoewel Px maatregelen treft in samenwerking met Cisco om de spamtoevloed op @skynet.be in te perken)
Ter info:
Zelf gebruik ik meestal webmail en gebruik ik regels om de spam naar spam/junk folder te sturen of meestal zelfs gewoon te verwijderen zodat dergelijke berichten niet meer in mijn mailbox komen, zie:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_rules/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/functies-van-uw-mailbox/e-mail-filters-instellen.html
&
Als u op de e-mail staat op het vakje rechts van doorsturen - verwijderen klikken (links klikken op muis) en bron tonen kiezen en vervolgens bv. from zoeken (bv. coupon@lidl-be.ga) en deze met bovenstaande uitleg over regels bv. in de toekomst verwijderen op basis van bv. @lidl-be.ga
Uiteraard zult u quasi zeker verschillende regels moeten definiëren want spammers veranderen regelmatig adressen
Succes
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.