Skip to main content
Beantwoord

Verkeerd bezorgde mail


Ik ontvang regelmatig mail op een skynet adres dat niet van mij is, hoe kan dat ?

Beste antwoord door M_016

Ik vermoed dat zoals reeds aangehaald door Martin dat u te maken hebt met "spam"-mail gericht naar bv. jan.janssens@gmail.com maar waarbij uw e-mailadres (alias) opgenomen is in een BCC (blind copy) lijst
In windows 10 mail kunt door rechts te klikken wanneer u op het bericht staat dit naar een folder "ongewenst" verplaatsen
In hoeverre het nodig is dergelijke mails naar abuse@proximus.com over te maken (u dient een webformulier in te vullen) laat ik in het midden (zelf zou ik het pas doen als "het de spuigaten uitloopt"; gemiddeld ontvang er nog altijd +/- 2 per dag (alhoewel Px maatregelen treft in samenwerking met Cisco om de spamtoevloed op @skynet.be in te perken)
Ter info:
Zelf gebruik ik meestal webmail en gebruik ik regels om de spam naar spam/junk folder te sturen of meestal zelfs gewoon te verwijderen zodat dergelijke berichten niet meer in mijn mailbox komen, zie:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_rules/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/functies-van-uw-mailbox/e-mail-filters-instellen.html
&
Als u op de e-mail staat op het vakje rechts van doorsturen - verwijderen klikken (links klikken op muis) en bron tonen kiezen en vervolgens bv. from zoeken (bv. coupon@lidl-be.ga) en deze met bovenstaande uitleg over regels bv. in de toekomst verwijderen op basis van bv. @lidl-be.ga
Uiteraard zult u quasi zeker verschillende regels moeten definiëren want spammers veranderen regelmatig adressen
Succes
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

Martin
  • 14 mei 2019
als iemand in "blind carbon copy" (BCC) uw mail adres zet dan zie jij alleen de mailadressen die niet in BCC gezet geweest zijn.

  • Apprentice
  • 14 mei 2019
Neen. Ik ontvang mails met een adres dat niet het mijne is. Ik begrijp dus niet hoe ze in mijn mailbox terecht komen. Vergelijk dat met een brief in je brievenbus vinden met een volledig ander adres, verkeerd in de bus gegooid door de facteur.

  • Apprentice
  • 14 mei 2019
Kan idd zijn, daar heb je dan werkelijk geen verdediging tegen.

  • Apprentice
  • 14 mei 2019
Het abuse@proximus.com enig effect ? Op mijn Ipad stuur ik alle reclame voor zetpillen etc.. systematisch door naar ‘verplaats naar reclame’ helpt een beetje. Bestaat er zo iets in Windows 10 ?

Martin
  • 14 mei 2019
in verband met abuse@proximus.com zie
>
Klik hier

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4390 reacties
  • Antwoord
  • 14 mei 2019
Ik vermoed dat zoals reeds aangehaald door Martin dat u te maken hebt met "spam"-mail gericht naar bv. jan.janssens@gmail.com maar waarbij uw e-mailadres (alias) opgenomen is in een BCC (blind copy) lijst
In windows 10 mail kunt door rechts te klikken wanneer u op het bericht staat dit naar een folder "ongewenst" verplaatsen
In hoeverre het nodig is dergelijke mails naar abuse@proximus.com over te maken (u dient een webformulier in te vullen) laat ik in het midden (zelf zou ik het pas doen als "het de spuigaten uitloopt"; gemiddeld ontvang er nog altijd +/- 2 per dag (alhoewel Px maatregelen treft in samenwerking met Cisco om de spamtoevloed op @skynet.be in te perken)
Ter info:
Zelf gebruik ik meestal webmail en gebruik ik regels om de spam naar spam/junk folder te sturen of meestal zelfs gewoon te verwijderen zodat dergelijke berichten niet meer in mijn mailbox komen, zie:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_rules/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/functies-van-uw-mailbox/e-mail-filters-instellen.html
&
Als u op de e-mail staat op het vakje rechts van doorsturen - verwijderen klikken (links klikken op muis) en bron tonen kiezen en vervolgens bv. from zoeken (bv. coupon@lidl-be.ga) en deze met bovenstaande uitleg over regels bv. in de toekomst verwijderen op basis van bv. @lidl-be.ga
Uiteraard zult u quasi zeker verschillende regels moeten definiëren want spammers veranderen regelmatig adressen
Succes

Reageer