Skip to main content
Beantwoord

Spam en phishing op skynet mail


Zijn er hier nog mensen die sinds vorig jaar een aangroeiende massa spam krijgen (nog nooit eerder gehad op mijn skynet) op hun skynet of proximus mail account?

Beste antwoord door ElsJ

Nilgun_01 Sinds enkele weken stellen we een verhoging vast van het aantal spammails in de mailboxen van sommige van onze skynet.be- en proximus.be-klanten.

Dit komt omdat spammers nieuwe tactieken gebruiken om onze spamfilters te verschalken.

Deze mails lijken op echte e-mails, maar in realiteit zijn het vaak phishing mails.

Onze technische diensten zijn hard aan het werk, samen met onze leverancier, om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Het blokkeren van “vermoedelijke” spam moet heel doordacht gebeuren om te vermijden dat er legitieme mails geblokkeerd worden.

Je verwijdert best de ongewenste mails zonder ze te openen en zonder op de links te klikken in de mail.

Indien de klant een legitieme mail niet heeft ontvangen, gelieve het advies te geven om in de spam folder of junk folder te zoeken.

Groeten Els
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

3 reacties

Martin
  • 33433 reacties
  • 2 april 2019
Er staan hier op het forum genoeg posts in dit verband dus je bent heel zeker niet alleen !

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • Antwoord
  • 2 april 2019
Nilgun_01 Sinds enkele weken stellen we een verhoging vast van het aantal spammails in de mailboxen van sommige van onze skynet.be- en proximus.be-klanten.

Dit komt omdat spammers nieuwe tactieken gebruiken om onze spamfilters te verschalken.

Deze mails lijken op echte e-mails, maar in realiteit zijn het vaak phishing mails.

Onze technische diensten zijn hard aan het werk, samen met onze leverancier, om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Het blokkeren van “vermoedelijke” spam moet heel doordacht gebeuren om te vermijden dat er legitieme mails geblokkeerd worden.

Je verwijdert best de ongewenste mails zonder ze te openen en zonder op de links te klikken in de mail.

Indien de klant een legitieme mail niet heeft ontvangen, gelieve het advies te geven om in de spam folder of junk folder te zoeken.

Groeten Els

Martin
  • 33433 reacties
  • 14 april 2019
Mail van Skynet
Onderwerp: votre confirmation : [68478SKY]
http://bestdeals-shopping.com/…….
unsubscribe > https://www.optout-nvrw.net/.........