Beste,
Via deze weg zou ik mijn frustratie willen uiten.
Ik ben 1 september 2017 met mijn vriendin verhuist en we zochten een nieuwe provider voor alle diensten.
Proximus kwam hier uit als beste van test voor onze verwachtingen.
We zijn dan op dinsdag 5 september 2017 via de Proximus winkel in Halle een aanvraag gaan doen voor pakket met internet, mobiele telefoon voor ons beide en digitale televisie.
Hier hebben ze ons vertelt, wat de reclame ook vermelde, dat de volledige installatie gratis inbegrepen was.
Alles werd zonder problemen geactiveerd en de mobiele abonnementen werden meteen veranderd van Orange en Telenet naar Proximus.
Bij mij was de overschakeling geen probleem (ik had Orange) maar bij mijn vriendin (Telenet) heeft het mobiele netwerk nooit gewerkt, gedurende 2 weken heeft ze niet kunnen bellen of sms'en.
Verschillende keren hebben we contact gehad met Proximus om dit probleem op te lossen.
Ze verzekerde ons dat het snel zou opgelost worden maar dat was niet het geval.
Wanneer de techniekers 18 september 2017 langskwamen om alles te installeren, bleek dat ons appartement niet uitgerust was met een telefoonkabel.
De techniekers vertelde ons dat de stoep moest worden opengemaakt en er een gat in de muur moest worden gemaakt.
Later zouden we dan zelf een stielman moeten laten komen om de kabel naar boven te trekken, deze kosten waren geheel voor ons. Gratis installatie?
Dan snap ik niet waarom een specialist in een Proximus winkel dit niet op voorhand kan vermelden?
We hebben de techniekers gevraagd om de installatie niet uit te voeren en we zijn meteen alles gaan opzeggen in de Proximus winkel in Halle.
Samen met de modem, die we reeds ontvangen hadden via de Post, zijn we naar de winkel getrokken waar we alle abonnementen hebben opgezegd, zowel internet + tv en beide mobiele abonnementen.
Het mobiele abonnement werd niet opgezegd, ze hebben enkel het abonnement veranderd waardoor er op het einde van de maand nog steeds een factuur binnenkwam.
De modem wilden ze niet aannemen want hiervoor gingen we eerst een brief krijgen met alle info.
De modem niet aannemen als je ermee in de winkel staat?!
Nadien krijgen we een factuur via aangetekend schrijven waar de modem wordt aangerekend terwijl we nog steeds geen brief in de bus gekregen om de modem terug te sturen.
Wanneer we dan later naar de winkel gaan om uit te leggen wat het probleem is en om de modem terug te geven, is er geen probleem en nemen ze de modem zomaar aan....
Waar is de logica?
Wij gaan ervan uit dat alles geregeld is en een jaar later krijgen we ineens een gerechtsdeurwaarder aan de deur met een vonnis van het Vredegerecht...
Zonder iets te laten weten wanneer we werden verwacht in het Vredegerecht wordt er een vonnis uitgesproken zonder dat we ons hebben kunnen verdedigen.
Straf dat een uitnodiging voor het Vredegerecht niet via een aangetekend schrijven gebeurt laat staan dat Proximus überhaupt iets mededeelt.
Wat is hier in godsnaam de bedoeling van?
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.