Regelmatig krijg ik mails zogezegd afkomstig van Proximus :
onderwerp : Neem direct contact met ons op
komende van : "Skynet.be" klantenservice@klantendienstvlaanderen.net"
en daarna nog een herinnering : FW tweede herinnering
maar komende van een andere afzender : "Skynet.be"vragen@klantendienstvlaanderen.eu"
Ik veronderstel dat ik die gewoon mag negeren en bij spam mails klasseren.
En dat zijn niet de enige spam mails, maar hoe geraken die eigenlijk aan de email adressen ?
Beantwoord
Verdachte mails
Beste antwoord door Martin
Ter info: je vindt o.a. wat uitleg op deze site: klik hier
en nog op âŠ.
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud_mailtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/een-verdachte-e-mail-opgelet-voor-fraude-via-phishing.html
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_phishing/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/phishing.html
Je mag deze mail doorsturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form
Als je de mail toch opent kun je die opslaan als bestand en
als bijlage versturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form .
Zodat Prox de nodige stappen kan ondernemen omdat deze mails
niet meer zouden doorgestuurd geraken naar Proximus mailboxen.
Uit de header van deze mail kan prox weten via welke mailservers
de phising mail (spam) vertrokken (zie meer uitleg hieronder).
De afzender die je ziet staan in de ontvangen mail is niet altijd de echte,
Om de echte te kennen kan je gaan kijken in de mail header
Hoe je Email headers kan bekijken van verschillende Email programma's vind je hier:
> https://helpdesk.easyhosting.nl/index.php?/Knowledgebase/Article/View/190/3/e-mail-headers-weergevenbekijken
Bekijk origineelen nog op âŠ.
> https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud_mailtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/een-verdachte-e-mail-opgelet-voor-fraude-via-phishing.html
>
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_phishing/particulieren/discover/news/gouden-tips-van/phishing.html
Je mag deze mail doorsturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form
Als je de mail toch opent kun je die opslaan als bestand en
als bijlage versturen naar abuse@proximus.com of via dit formulier: https://www.proximus.com/nl/abuse/form .
Zodat Prox de nodige stappen kan ondernemen omdat deze mails
niet meer zouden doorgestuurd geraken naar Proximus mailboxen.
Uit de header van deze mail kan prox weten via welke mailservers
de phising mail (spam) vertrokken (zie meer uitleg hieronder).
De afzender die je ziet staan in de ontvangen mail is niet altijd de echte,
Om de echte te kennen kan je gaan kijken in de mail header
Hoe je Email headers kan bekijken van verschillende Email programma's vind je hier:
> https://helpdesk.easyhosting.nl/index.php?/Knowledgebase/Article/View/190/3/e-mail-headers-weergevenbekijken
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.