Skip to main content
Beantwoord

Casten met nieuwe tv app


Sinds de vernieuwde tv app geinstalleerd is kan ik niet meer casten naar de chromecast terwijl dit bij de vorige app probleemloos ging .

Beste antwoord door ThomasP

Er is momenteel helaas nog geen concrete datum wanneer deze functie opnieuw geïmplementeerd zal worden. Ik kan je wel zeggen dat onze ontwikkelaars hier druk mee bezig zijn.
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

37 reacties

Martin
  • 33142 reacties
  • 10 juni 2018
TUI: zoals hier in ander topics al aangegeven werd door proximus medewerkers zijn ze er bij Proximus van op de hoogte en zal dit asap opgelost worden bij de volgende app update.
NB: op zondag komen de mensen van het Proximus team hier normaal niet langs op het forum.

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 11 juni 2018
Exact zelfde probleem !!! Ps.Vernieuwde app verwijderen en oude versie terug installeren lukt ook niet.Hij installeert telkens de nieuwste versie !!! Hopelijk snel een oplossing...Begin te denken dat Px,echt met voorbedachte rade, de app zodanig heeft aangepast dat het gebruik van Chromecast in de toekomst niet meer mogelijk zal zijn,enkel en alleen om de verkoop van hun Swipe-boxen op te drijven !? (Wat in feite ergens verstaanbaar is 🙂 ) De toekomst zal het uitwijzen,ik wil Px (voorlopig) het voordeel van de twijfel geven 😉

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Community Manager
  • 1201 reacties
  • 12 juni 2018
De chromecast optie zal binnenkort opnieuw beschikbaar komen in de nieuwe Proximus TV app.

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 20 juni 2018
Hier hztzelfde probleem .. ik zet mijn tv buiten vandaag en wil streamen naar chromecast ..... maar het gaat niet meer .. hzt is schandalig dat het juist bij het wk is ... ik krijg volgense week bezoel om samen naar belgie te kijken ... schandalig dat het niet meer werkt ... maja weer een argument om terug naar telenet te gaan

Charlotte.D
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1820 reacties
  • 20 juni 2018
Peter, de chromecast optie zal binnenkort opnieuw beschikbaar komen in de nieuwe Proximus TV app.

  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 20 juni 2018
Dan zal ik binnenkort mijn factuur betalen

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 19 juli 2018
wat is jullie defenitie van 'binnenkort'. een mens kan geduld hebben, maar er zijn grenzen he

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 24 juli 2018
Ik mis de cast functionaliteit ook enorm.
Ik gebruikte dit bijna dagelijks om op een 2de tv toestel te kijken via mijn smartphone.
Wanneer komt deze functionaliteit terug of kent iemand een apk mirror site waar je de oude versie van de app nog kunt installeren.

Groeten Ambionix

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Community Manager
  • 1201 reacties
  • Antwoord
  • 24 juli 2018
Er is momenteel helaas nog geen concrete datum wanneer deze functie opnieuw geïmplementeerd zal worden. Ik kan je wel zeggen dat onze ontwikkelaars hier druk mee bezig zijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • 234 reacties
  • 24 juli 2018
Wel, naar mijn goesting niet druk genoeg. Is nu toch wel een hele tijd dat het niet werkt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 24 juli 2018
Ter info v3 van de app werkt nog steeds met de casting optie.
Dus de apk van een mirror site halen en installeren, is voor nu de enige optie voor een Android apparaat.
Groeten Ambionix

Martin
  • 33142 reacties
  • 24 juli 2018
bijkomende info: apk's downloaden > http://apkpure.co/proximus-tv/

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • 234 reacties
  • 7 augustus 2018
Hoe is het nu mogelijk ????, ik had op 1 ipad nog de oude versie van de tv app staan en kon dus nog de cast functie gebruiken op die ipad. Nu start ik vandaag de app op en het enige dat de oude app doet is mij de keuze geven om te updaten: u gebruikt een oude versie van de tv app.... Updaten. Doet proximus dit nu echt om de klanten te pesten ????

Martin
  • 33142 reacties
  • 7 augustus 2018
Is dat dan specifiek voor iOS versie want op mijn android OS staat nog altijd de vorige versie!

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • 234 reacties
  • 7 augustus 2018
Idd, ios

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • 234 reacties
  • 7 augustus 2018
Laatste versie.

Martin
  • 33142 reacties
  • 7 augustus 2018
Dat is wel raar eigenlijk dat je bij iOS dan verplicht bent om naar de laatste versie te upgraden om nog verder te kunnen werken met de app en dat je dit niet verplicht bent voor android versie, enfin ja daarmee ben jij nog niet verder geholpen natuurlijk!
Bij de nieuwe versie van android is er nog altijd geen ondersteuning voor casten en geen afstandsbediening functie.
Nu zou de cast functie bij de volgende update er weer in voorzien worden, maar natuurlijk is de vraag dan weer wanneer …….

  • Rising star
  • 14 reacties
  • 12 september 2018
Is de cast optie ondertussen reeds beschikbaar op de Proximus app?

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
  • 12 september 2018
HadewychT schreef:
Die zou in het najaar beschikbaar moeten zijn. Een exacte datum heb ik nog niet.
Groeten, Hadewych

  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 17 oktober 2018
ThomasP schreef:
De chromecast optie zal binnenkort opnieuw beschikbaar komen in de nieuwe Proximus TV app.
4 maanden geleden..........

  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 17 oktober 2018
Wim schreef:
HadewychT schreef:
Die zou in het najaar beschikbaar moeten zijn. Een exacte datum heb ik nog niet.
Groeten, Hadewych
najaar van welk jaar???? Het lijkt op "de collega's"... klanten worden al maanden aan het lijntje gehouden, zonder enige vooruitgang

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 18 oktober 2018
Bart1973 het najaar duurt nog wel even 🙂. Groeten Els

  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 18 oktober 2018
Dat klopt. Maar september is al een tijdje gepasseerd....

ElsJ
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 444 reacties
  • 18 oktober 2018
Bart1973 het najaar start op 22 of 23 september en duurt tot 21 december. Groeten Els

  • Apprentice
  • 5 reacties
  • 18 oktober 2018
Beste Els, je grapjes zijn best wel leuk maar ze verplaatsen de essentie van de zaak en lossen het probleem niet op. Ik weet zelfs niet of jij bij proximus werkt (maar ik hoop van niet) want zo een antwoorden zijn totaal niet klantgericht maar gewoon ontwijkend en deels sussend om de gemoederen te bedaren.

1 van de redenen dat wij een contract afgesloten hebben bij proximus was omdat er de mogelijkheid was om de app te casten naar de tv. Makkelijk bv. voor de kids als ze eens tv willen kijken op hun kamer. En dan plots van de ene op de andere dag is die mogelijkheid weg, zonder dat klanten verwittigd worden.

Aan de klanten werd beloofd september. Niet najaar... najaar kwam er achteraf bij toen september niet gehaald werd.

En na najaar komt voorjaar trouwens...

Reageer