Bij mij thuis heeft de technieker van Proximus een PLC-adapter WiFi-extender V2 geïnstalleerd in de keuken maar deze werkt zonder een PLC-adapter en is via een UTP-kabel rechtstreeks aangesloten op de modem (bbox3V+). De TV-decoder is dan aangesloten op de tweede nog vrije poort en de Wifi-extender kan gebruikt worden om met een smartphone, laptop of tablet aan te loggen.
Ik vind deze werkwijze niet terug in de informatie op de support pagina van Proximus.
Ook de functie van de lampjes op deze wifi-extender klopt niet: het WiFi lampje knippert steeds rood. Niettemin kan ik met mijn smartphone probleemloos aanloggen op de WiFi-extender
Raf
Beantwoord
PLC-adapter WiFi-extender V2
Beste antwoord door ThomasP
Hey rafolen, dit is niet de gebruikelijke opstelling. Standaard worden er normaal gezien 2 toestellen geplaatst. Een PLC adapter bij de bbox (zender) en een PLC WiFi extender op een 2de locatie (ontvanger). De PLC WiFi extender krijgt zijn signaal dus normaal gezien via de elektriciteitsnet, doorgestuurd vanuit de PLC aangesloten bij de bbox en niet via de UTP. De UTP op de PLC WiFi extender dient namelijk voor het aansluiten van een decoder, computer etc.
Mogelijks heeft de technieker dit gedaan met beste bedoelingen om je zo geen 2 toestellen te moeten aanrekenen. Helaas heeft dit ook wel een aantal nadelen. Je LED op de extender zal inderdaad rood blijven, gezien deze LED de verbinding aangeeft met de 2de PLC adapter.
Als dit zo werkt en het is enkel de LED die rood is, zou ik voorstellen om je opstelling zo te laten. Als je problemen ervaart met je internet of TV, stel ik voor om nog eens een technicus langs te sturen en deze opstelling te verbeteren.
Bekijk origineelMogelijks heeft de technieker dit gedaan met beste bedoelingen om je zo geen 2 toestellen te moeten aanrekenen. Helaas heeft dit ook wel een aantal nadelen. Je LED op de extender zal inderdaad rood blijven, gezien deze LED de verbinding aangeeft met de 2de PLC adapter.
Als dit zo werkt en het is enkel de LED die rood is, zou ik voorstellen om je opstelling zo te laten. Als je problemen ervaart met je internet of TV, stel ik voor om nog eens een technicus langs te sturen en deze opstelling te verbeteren.
This topic has been closed for comments
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.