Skip to main content

free weekend internet - elk weekend problemen ?!

• 16 oktober 2011
  • 8 reacties
  • 1654 Bekeken

Wij hebben de optie free weekend internet, en omdat we nogal eens naar beurzen gaan (en daar online willen kunnen) hebben we vorige week een netbookje en een tablet pc gekocht. Het is nu al het tweede weekend dat we op een beurs geweest zijn en niet konden mails nakijken/surfen via de vodafone modem en dat gratis internet. In de week werkt het prima, je moet er dan voor betalen dus gebruikt bijna niemand het dan en is er blijkbaar ook geen drukte. Wat is het nut van die optie als ieder weekend dat netwerk zo overbelast (??) is dat je er niets mee kan aanvangen? In de tablet heb ik een pay & surf kaart steken die ik op mijn oude laptop ook gebruik. Het internetten gaat daarmee wel iéts beter maar nu moeten we dus iedere keer met dat ding online omdat hetgeen we gratis krijgen bijna onbruikbaar is op die momenten (maar dus wel vlot werkt wanneer er betaald gesurft wordt) ...

Welke oplossing is er mogelijk?

8 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 16 oktober 2011
Lijkt me erg straf dat het systeem hier een onderscheid zou maken...
Volgens mij zijn de netwerken tijdens beurzen gewoon te druk bezet... logisch als iedere standhouder gebruik wil maken van mobiel internet.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 16 oktober 2011
zal eerder afhangen van de locatie denk ik , de éne plaats zal al een betere dekking hebben dan de andere... en beurzen, dan zit je wellicht in grote hallen waar het logisch is dat signaal minder sterk is? in overbelasting tgv free weekend geloof ik niet, overbelasting tgv het beursevent zou wel kunnen zoals hierboven reeds gezegd

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 16 oktober 2011
Nee hoor, aan het druk internetgebruik op die beurzen zal het zeker niet houden; het betreft redelijk kleinschalige verzamelbeurzen en zowel standhouders als verzamelaars zijn dan heus niet bezig met internet 😉 Ik geloofdfe werkelijk (ooit horen vertellen of ergens gelezen) dat er onderscheid gemaakt wordt tussen gratis & goedkoopste abonnementjes en de dure abonnementen qua voorrang of zo, maar daar kan ik inderdaad verkeerd in zijn, ben maar leekske (ook even zeggen: wij zijn géén zeurkousen die belgacom persé moeten afbreken, we zijn trouwe belgacom en proximus klanten en heel tevreden over service en probleemoplossing enz., maar dit gesukkel is wel wat frustrerend ...).

Ik dacht eerst dat we op verplaatsing wat ver van een mast zaten of dat het aan het gebouw kon houden, maar ook dat snijdt geen hout. In Moeskroen vorige week kan het misschien nog gehouden hebben aan de structuur van het gebouw dat de verbinding niet wilde lukken, maar gisteren en vandaag zaten we heel zeker in een "normaal" gebouw en met heel normaal gsm-bereik. Hier thuis hebben we altijd prima gsm netwerk maar ook hier wilde het in de vroege namiddag nog niet vooruit gaan met die vodafone modem. In de late namiddag begint het meestal te beteren en kunnen wel wel surfen.

Op de slechte momenten dat het niet wil vooruitgaan krijgen we verbinding (zelfs blauw), maar na één of twee pagina's vallen we terug naar gprs netwerk en krijgen we niéts meer open. Niet zo fijn als je op verplaatsing een klant de webshop wil tonen en hem er uitleg over geven ...

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 16 oktober 2011
PS. Schamen mijn titeltje "niets waard" is een beetje straf uitgedrukt, maar de frustratie was weer even met ons op loop vandaag Knipogen

carooke
Forum|alt.badge.img+1
  • 242 reacties
  • 17 oktober 2011
Mijn zoon heeft gisteren ook geprobeerd om in te loggen en het ging ook niet. Als hij probeerde te verbinden kreeg hij de melding "apparaat niet gevonden" terwijl de software wel degelijk het apparaat herkende. Enkel bij het verbinden zelf ging het verkeerd.

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 29 oktober 2011
Vorige zondag weer op verplaatsing in de voormiddag ... en wéér geen verbinding te krijgen. Morgen ga ikzelf met de netbook op stap, zodat ik eens kan testen of het nu aan freeweekend, aan de zaal of aan de gebruiker (mijn man ;-)) houdt dat hij op verplaatsing niet kan surfen. In de late namiddag thuis gaat het wel altijd weer, en ook in het rusthuis bij mijn moeder (namiddag) geen enkel probleem op zondag.

Toch had ik wel graag een duidelijk antwoord van Eva zelf: zit iedereen in het weekend echt op hetzelfde "netwerk", freeweekend en de betalenden? Ik overweeg de aanschaf van een abonnementje voor mijn man, maar als we daarmee niet beter online kunnen dan nu heeft het weinig zin ...

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 29 oktober 2011
kan mij moeilijk voorstellen dat er sprake is van overbelasting tgv het free weekend gebeuren. wel is het zo dat de mobiele signalen niet overal even sterk doorkomen, 't is wel bekend dat proximus het beste netwerk heeft wat mobiel internet betreft, maar dan nog zullen er wel grijze zones bestaan

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 24 januari 2012
Sorry, lang niet gereageerd hierop ... het houdt inderdaad aan de locatie waar mijn echtgenoot wilde internetten, en dat zijn niet altijd hallen of zo ... zelfs in gewone gebouwen vlak bij een raam lukt het niet altijd... enfin we weten het nu en ergeren ons niet meer erop ;-)