Skip to main content

soms snel, soms traag internet

  • July 29, 2011
  • 19 reacties
  • 1624 Bekeken

Enkele weken terug hadden we enorm traag internet. Google opende vaak maar na 30sec.
Dan is er plots zonder enig gepruts en opzoekwerk verbetering in gekomen en hadden we wel snel internet.
Nu sinds gisteren is dit dus terug hetzelfde. Weer enorm traag internet.
Ik ben nu in een periode gekomen waar ik vaak internet nodig heb en aan dit tempo geraak ik ook niet echt verder :-(

Ik ben dus een totale leek wat dit alles betreft en hoop dat jullie me verder kunnen helpen zoeken naar oplossingen.
Men vader heeft de modem al een keertje ge-reset maar dit helpt niets.

Groetjes en alvast bedankt.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

19 reacties

  • Practitioner
  • July 29, 2011
ga hier ( http://192.168.1.1 ) eens kijken wat er staat voor up- en downstream line rate
iets van deze aard:
Downstream line rate 29992 kbps
Upstream line rate 6048 kbps 

PS: Deze resultaten zijn voor een VDSL2 30/6 Mbiz profiel. mss heb jij ADSL.

  • Apprentice
  • July 29, 2011



















Downstream line rate 50192 kbps

Upstream line rate 6048 kbps

:D

  • Practitioner
  • July 29, 2011
@ I-media daar kan ik niet mee lachen Tong uitsteken
Hoe heb je dat geflikt, op de wereld gaat er toch niets eerlijk hé ;)

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 29, 2011
Downstream line rate: 20056 kbps

Upstream line rate: 2040 kbps

  • Practitioner
  • July 29, 2011
Je hebt blijkbaar een VDSL2 20/2 Mbiz profiel.
Doe eens een snelheidstest op : http://www.speedtest.net/
Best uitvoeren zonder dat je naar TV kijkt of PVR uitvoert (opname op schijf)




  • Auteur
  • Apprentice
  • July 29, 2011


  • Apprentice
  • July 29, 2011
amaai, dat is wel heel trage download.

vdsl2 profiel is nochtans een 20/2...

waarschijnlijk probleem met de lijn, ik zou eens contact nemen met de helpdesk 0800 22 700, of het zou moeten zijn dat probleem met u pc te maken heeft (virus ofzo...)

mvg

  • Practitioner
  • July 29, 2011
Ja dit is duidelijk dat er iets verkeerd loopt bij u!
Werk je met wireless tussen pc en modem (B-box2) , je zou in dit geval eens de pc rechtstreeks kunnen verbinden met een utp kabel en dan de speedtest opnieuw doen.
Anders eens naar technische helpdesk bellen 0800 22 700 en vragen of ze je lijn eens kunnen testen.

  • Practitioner
  • July 29, 2011
hallo, xenne, je was me juist voor

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 29, 2011
We hebben 2 vaste pc's met kabel en een laptop wireless. En het is overal even traag.

Ik zal anders nu de test eens gaan doen op de vaste pc. En daarna even bellen naar de helpdesk.

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 29, 2011
Op de vaste

ping: 23ms

downloadspeed: 0,13 mbps

uploadspeed: 0,91 mbps

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 29, 2011
Het probleem is opgelost. Ons mama had gezegd en dacht zelf dat ons abonnement het toeliet om onbeperkt te surfen maar dat is dus ni waar.

Na mijn telefoontje naar de helpdesk werd duidelijk dat onze limiet verstreken is en we dus op smalband zitten. Hoe dom kunt ge zijn. Lol!

  • Apprentice
  • July 29, 2011
aha, daar hadden we dus nog niet aan gedacht... smalband op het einde van de maand.. het bestaat nog

mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 29, 2011
Dus...een volumepack bijkopen op de E-Services (20GB kost 5€), of nog wachten tot maandag....;)

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • August 1, 2011
Goedenmorgen,

Hier ons internet is ook zo traag. Er is geen lolletje aan het duurt lang voordat de pagina's open gaan.

En draadloos zo toch even goed moeten werken als via een vaste computer. Met ons oud internet hadden wij geen problemen.

Het is balen. Teveel mensen samen online soms

Groet Frwi

  • Practitioner
  • August 1, 2011
Te veel mensen online zal niet de reden zijn, heb je goede wifi ontvangst op je laptop, anders de laptop eens direct met utp kabel aan de bbox hangen om te zien of het dan vlugger gaat.

  • Apprentice
  • August 1, 2011
draadloos is altijd ietsje trager, maar bij normaal surfen voel je dat niet.

't is de eerste dag van de maand, je zit misschien nog op smalband? indien zo, modem eens uittrekken om te laten reconnecten

mvg

  • Practitioner
  • August 1, 2011
via skynet e-sevices kan je dit checken of je over de downloadlimiet zit

  • Practitioner
  • August 1, 2011
Je kan dit checken of je op smalband zit en de downloadlimiet bereikt hebt via e-services.