Skip to main content
Beantwoord

Nep mail achterstallige betaling factuur februari


Forum|alt.badge.img
  • Apprentice
  • 6 reacties
Ik heb vandaag een nep -mail van proximus gekregen voor het betalen van een achterstallige factuur van februari
De bank heeft zogezegd de domiciciliering geweigerd.
Het moet voor maandag betaald zijn ,anders volgen er maatregelen
Is dat een phishing mail?
Oppassen!

Gtjes

Beste antwoord door Elsa

Dat is inderdaad phishing mail zeker niet op reageren.
zie ook -> Opgepast! Phishing mail doet terug de ronde
Eeen voorbeeld van zo'n mail

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft Proximus geprobeerd om het factuur bedrag van €101,50 van uw Proximus-diensten te incasseren. Helaas is deze domiciliëring geweigerd door de bank.

Wij bieden u nog een laaste mogelijkheid om het openstaande bedrag van €101,50 (inclusief kosten) alsnog binnen 3 (werk)dagen te voldoen. Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit bedrag eenvoudig via Mistercash/bancontact, Paypal en Mastercard voldoen.

Klik hier om uw openstaande factuur te voldoen.

Zodra u het openstaande bedrag via 3V Payment Group hebt betaald, ontvangt u per email een unieke 19-cijferige code. Om de betaling succesvol af te ronden, dient u de 19-cijferige code in te vullen op onze site via onderstaande link.

Klik hier om de 19-cijferige code in te vullen op onze site.

Belangrijk: Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €145,50 indien het niet voor vrijdag 8 april is voldaan. Wij willen u erop attenderen dat bij een achterstallige betaling uw Proximus-abonnement kan worden geblokkeerd.
Met vriendelijke groet,
Proximus

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

3 reacties

Elsa
  • 27742 reacties
  • Antwoord
  • 10 april 2016
Dat is inderdaad phishing mail zeker niet op reageren.
zie ook -> Opgepast! Phishing mail doet terug de ronde
Eeen voorbeeld van zo'n mail

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft Proximus geprobeerd om het factuur bedrag van €101,50 van uw Proximus-diensten te incasseren. Helaas is deze domiciliëring geweigerd door de bank.

Wij bieden u nog een laaste mogelijkheid om het openstaande bedrag van €101,50 (inclusief kosten) alsnog binnen 3 (werk)dagen te voldoen. Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit bedrag eenvoudig via Mistercash/bancontact, Paypal en Mastercard voldoen.

Klik hier om uw openstaande factuur te voldoen.

Zodra u het openstaande bedrag via 3V Payment Group hebt betaald, ontvangt u per email een unieke 19-cijferige code. Om de betaling succesvol af te ronden, dient u de 19-cijferige code in te vullen op onze site via onderstaande link.

Klik hier om de 19-cijferige code in te vullen op onze site.

Belangrijk: Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €145,50 indien het niet voor vrijdag 8 april is voldaan. Wij willen u erop attenderen dat bij een achterstallige betaling uw Proximus-abonnement kan worden geblokkeerd.
Met vriendelijke groet,
Proximus


Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 10 april 2016
Dag Else,

Bedankt voor het geruststellend mailtje.
Ik was er nog niet op de hoogte van dat dit de ronde deed.

Gtjes

Patoe

Elsa
  • 27742 reacties
  • 10 april 2016
Zonder dank, met veel plezier gedaan, nog een prettige zonnige zondag verder,
groetjes,
Elsa

Reageer