Skip to main content

b-box2 wifi verbinding

  • January 6, 2012
  • 20 reacties
  • 1322 Bekeken

beste,


heb vandaag een niewe gsm (smartphone) gekocht


acer e210


als ik mijn wifi acount wil zoeken of zelf toevoegen vind hij hem niet de b-box2 acount


hij vindt wel andere aparaten maar mijne belgacom b-box2 nie.


hoe komt dat?

wat moet ik doen


mvg
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

20 reacties

  • Apprentice
  • January 6, 2012
beste

welke beveiliging gebruik je op uw bbox2?

mvg

  • Practitioner
  • January 6, 2012
Xenne als hij hem niet vindt zou dat dan wel iets met de beveiliging te maken hebben denk je ?

  • Apprentice
  • January 6, 2012
zou kunnen dat zijn toestel niet overweg kan met een specifieke type beveiliging...?

't is iig wel iets raar......

mvg

  • Auteur
  • Rising star
  • January 6, 2012
ik vind ook raar ik heb nu beveileging wep !


mvg

  • Auteur
  • Rising star
  • January 6, 2012
nee sorry het staat op wpa


wat moet ii doen


mvg

RolandT
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • January 6, 2012
Staat "SSID broadcast" aan? Zou normaal default aan staan maar ik had het zelf eens uitgezet (extra veiligheid) en was dat dan 6 maand later natuurlijk vergeten en ik maar zoeken waarom mijn nieuwe gsm mijn bbox niet kon vinden:-)

  • Auteur
  • Rising star
  • January 6, 2012
ja SSID broadcast staat aan !!


wat moet ik doen


mvg

  • Auteur
  • Rising star
  • January 6, 2012
HELP MIJ


WAT MOET IK DOEN


MVG

  • Apprentice
  • January 7, 2012
hmmm .... blijft moeilijk geval dit....

laten we eens alles overlopen

- wifi bbox2 staat aan

- ssid broadcast staat aan

- ssid heeft een unieke naam

- wifi gsm staat aan

sorry, maar ik heb niet meteen een oplossing

maar enkele dinges die je evt eens zou kunnen proberen... andere ssid, andere draadloze beveiliging, gsm eens resetten.

het draadloze signaal van de bbox2 werkt wel op andere devices, bv laptop? zo nee, modem eens restetten of factory resetten

mvg

  • Practitioner
  • January 7, 2012
Als het met uw zuster haar gsm wel werkt dan zal het niet aan de modem gelegen zijn dus zal je het bij je het bij uw gsm moeten zoeken, mss eens de batterijen er uit halen zn volledig opnieuw starten.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • January 7, 2012
Ruikt naar een "factory reset'....maar alles terug instellen is geen slecht idee (er is ook een optie in de meeste GSM's en smartphones). Bij het downloaden (of soms via SMS) van internetinstellingen kan er al eens iets fout lopen. Handmatige "stap voor stap" instellen kan soms beter zijn (heb ik voor mijn smarphone gedaan) maar vergt wél wat geduld en precisie. Je kunt ook de handmatige instellingen op de site van Belgacom eens overlopen met je GSM in de hand om alles nog eens te checken. Maar als je zelf je Wifi op de b-box2 hebt ingesteld, eventueel een eigen naam gegeven en beveiliging ingesteld, dan moet je die gegevens gewoon overnemen op je smartphone.

Bovendien, "ziet" je smartphone je b-box2 ? dan moet je toch enkel het paswoord ingeven om te verbinden ? En anders is er meestal ook een optie om een Wifi-netwerk toe te voegen, waar je alle gegevens kunt invoeren.

Forum|alt.badge.img+3
Dag jasonb


Ziet je Acer smartphone wel je draadloos netwerk, als je in de buurt van je B-box 2 bent?


Groeten

familievandesype

  • Practitioner
  • January 7, 2012
Neen dat is juist zijn groot probleem denk ik.

  • Auteur
  • Rising star
  • January 7, 2012
het is gelukt heb gisteren nacht ssid broadcast eens uit gezet en terug aan


en mijne acer vond hem moest just w8 intikken 🙂 :)


hij vond ook fon belgacom


mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • January 7, 2012
Proficiat, probleem opgelost dus. Lachen

  • Apprentice
  • January 7, 2012
weer een probleem waar we niet meer wakker moeten van liggen 😛 al zal het altijd wel beetje een mysterie blijven wat het nu geweest is

nog veel wifi genot

mvg

  • Practitioner
  • January 7, 2012
En a.u.b. niet te vlug weer een nieuwe gsm gaan kopen hé Lachen :P

  • Auteur
  • Rising star
  • January 7, 2012
yep merci

Peter 18474
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • January 7, 2012
Joepie!

  • January 9, 2012
jansonb,


blijkbaar dubbele post en probleem ondertussen opgelost met hulp van andere forumgebruikers. Goed om te weten dat het ok is.

Vergeet dus gerust mijn post op het andere topic.


Mvg

Eva van Belgacom