Skip to main content

PLC-Adapters

• July 17, 2013
  • 3 reacties
  • 394 Bekeken

Mijn PLC-adapters zijn kapot. Geen licht op de dLAN-controlelampje. Ik probeer om opnieuw te starten maar dat werk niet. Moet ik mijn PLC-Adapters veranderen naar twee nieuw?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Elsa
  • July 17, 2013

Met deze procedure kunt u uw PLC-adapters herinitialiseren ingeval zij onderling niet meer optimaal communiceren (d.w.z. als het lampje Image met het huisje niet groen brandt).

1. Laat de adapters aangesloten op het elektriciteitsnet en druk gedurende 20 seconden op de knop naast de kabelingang (d.w.z. tot het voedingslampje Image uitdooft). Doe dit voor beide adapters in gelijk welke volgorde.
  2. Als de adapters geherinitialiseerd zijn, moeten ze opnieuw geconfigureerd worden. Maak daarom de kabels van de adapters los en verwijder ze uit de elektrische contactdozen.
  3. Sluit beide adapters aan op twee elektrische contactdozen die zich bij voorkeur in eenzelfde lokaal bevinden (d.w.z. in gelijk welk lokaal).
  4. Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt (eenmaal drukken volstaat). Druk op de knop die zich naast de kabelingang van een van de adapters bevindt
  5. Druk vervolgens op de knop van de tweede adapter (ook hier volstaat eenmaal drukken).
  6. De adapters zullen nu opnieuw geconfigureerd worden. Zodra het lampje Image met het huisje permanent groen brandt, is de configuratie voltooid en kunt u de toestellen opnieuw op hun oorspronkelijke plaats aankoppelen (vergeet niet de kabel weer aan te sluiten).

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 17, 2013

Een betere uitleg kan je alvast niet krijgen! En TV + internet over hetzelfde PLC paar?? Meer een mirakel! De zender voor TV zit toch in een ethernetpoort via een UTP. Je kunt daar meerdere ontvangers op aansluiten, maar dan voor extra-TV's. Bovendien wordt TV en Internet (uit andere ethernetpoort) over het electriciteitsnet door Belgacom afgeraden.

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 17, 2013

Een betere uitleg kan je alvast niet krijgen! En TV + internet over hetzelfde PLC paar?? Meer een mirakel! De zender voor TV zit toch in een ethernetpoort via een UTP. Je kunt daar meerdere ontvangers op aansluiten, maar dan voor extra-TV's. Bovendien wordt TV en Internet (uit andere ethernetpoort) over het electriciteitsnet door Belgacom afgeraden.