Ik ben Jarenlang klant geweest bij proximus. Gezien de hoge facturen van toch bijna 160 euro en de jaarlijkse verhogingen heb ik besloten dat het welletjes geweest is en de overstap gemaakt naar mobilevikings waar ik 100 euro goedkoper zit voor dezelfde diensten.
Bij mobile vikings verliep alles vlot. Via easy switch werden mijn telefoon abonnementen overgenomen en wifi.
Op 7 maart werd mijn telefoonnummers dan ook geactiveerd en overgenomen door mobile vikings. Echter kreeg ik bericht van proximus dat zij mijn abonnementen aangepast hebben maar niet overgedragen!
Na wat bellen en chatten met proximus werd me door de klantendienst beloofd dat dit met terugwerkende kracht word opgezegd vanaf 7 maart. Daar heb ik screenshots van,ervaring levert me dit altijd te doen.
De belofte was vals want er gebeurde niks. Ik nam terug contact op en de volgende beloofd me dit ook recht te zetten. Ik krijg een mail dat 1 nummer opgezegd en overgedragen is en de andere opgezegd.
1 telefoonnummer staat nog steeds actief in my proximus.
Ik heb mails met bevestiging van mobile vikings dat ik klant ben sinds 7 maart voor mijn telefoonabonnementen en dus overgedragen werd sindsdien.
Ik heb dus 2 providers voor dezelfde telefoonnummers van 7 maart tot heden omdat proximus de easy switch niet doorvoerde en dus de nummers overdraagt en opzegt. Integendeel proximus heeft eigenhandig en zonder mijn akkoord de abonnementen aangepast alsof ik nog klant zou zijn.
Ik betaal dus vanaf 7 maart dubbel omdat proximus de telefoonnummers niet opzegt en overdraagt, ondanks schriftelijk beloftes dat ik u kan bezorgen
Mijn thuis internet werd overgedragen op 10 maart. En is na een heel gedoe succesvol opgezegd en overgedragen door proximus.
Dit hoort niet zo te verlopen. Niemand bij proximus zou eigenhandig en zonder toestemming zomaar abonnement aanpassingen mogen doen en dan nog beloven dit recht te zetten met terugwerkende kracht. Je moet tegenwoordig een dag vrij nemen om zo iets simpel te regelen terwijl de easy switch een kwestie van een klik moet zijn
Ik vraag proximus hierbij om een rechtzetting vanaf 7 maart wat betreft facturering voor de telefoonabonnementen en wat betreft de wifi vanaf 10 maart.
Ik kreeg de volle factuur voor maart terwijl ik maar 7 dagen max 10 nog klant was bij proximus. Gezien ik nog de restwaarde moet betalen van een telefoon vraag ik dan ook om de factuur te herleiden.
Zie screenshots onderaan
De klantendienst zou dit rechtzetten maar ik werd gewoon bedot en aan het lijntje gehouden zodat ik het gesprek zou afronden
Ik vraag u om dit degelijk af te ronden om de jarenlang relatie goed te beeindigen
Mijn klantennummer is 61xxxxx17