Skip to main content
Beantwoord

Administratie internetbox + router

  • 16 augustus 2023
  • 6 reacties
  • 575 Bekeken

Men deelt mij mee dat de administratie van de internetbox+ dient te gebeuren via de MYProximus app of website. Ik kan hier mijn router gegevens mooi raadplegen, helaas niet de configuratie tabjes opvragen.

Information / Maintenance = OK
WIFI/Network/Firewall/Dyn DNS = NOK


[
  {
    "exceptionType": "ModemNotFoundException",
    "service": "home-gateway",
    "message": "Modem not found in XSO for circuit ID: #########", (verwijderd uit privacy redenen)
    "uuid": "###################" (verwijderd uit privacy redenen)
  }
]

Hoe kan ik dan op mijn router een vaste DNS instellen, laat staan WPA protocollen bekijken of firewall instellingen beheren?

Oh ye, I also have an advantage - 6TB usage, with several metrics not loading up
 

 

Beste antwoord door chycero

solved door middel van een factory reset

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

6 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1243 reacties
  • 16 augustus 2023

Verleden week kon ik nog iets veranderen aan de Firewall, wel via internet.

192.168.1.1

En dan Access Control.

Dat schijnt bij mij nog altijd wel te lukken. Op een oude Linux PC. De modem is een bbox3, ik zie nergens een +

Met de app heb ik dat nog nooit geprobeerd.

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4377 reacties
  • 16 augustus 2023

@Cvanloon

een internetbox(+) is enkel instelbaar via MyProximus (dus niet zoals een Bbox3 die via 192.168.1.1 GUI bereikbaar is)

@chycero

enkel een Proximus medewerker (moderator) kan u verder (laten) helpen (vanaf morgen)


Martin
  • 33199 reacties
  • 16 augustus 2023

@Cvanloon Dat werkt niet voor een BBOX4 via http:192.168.1.1  voor de bbox4 moeten alle instellingen gebeuren via MyProximus. bv http://proximus.be/myinternet 

 

@chycero Vaste DNS kan je niet instellen op bbox4 wel op de toestellen zelf kan je dit doen.

Werkt het niet voor beide Myproximus web en app versie?

Morgen komen de PX moderatoren terug langs.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 16 augustus 2023
Martin schreef:

@Cvanloon Dat werkt niet voor een BBOX4 via http:192.168.1.1  voor de bbox4 moeten alle instellingen gebeuren via MyProximus. bv http://proximus.be/myinternet 

 

@chycero Vaste DNS kan je niet instellen op bbox4 wel op de toestellen zelf kan je dit doen.

Werkt het niet voor beide Myproximus web en app versie?

Morgen komen de PX moderatoren terug langs.

Inderdaad zowel APP als web van MyProximus vertoont hetzelfde gedrag.
Ik wil de reboot router/reload configuratie voorkomen omdat ik netwerkgevoelige apparaten beschik.
Momenteel zet ik op enkele toestellen de DNS manueel, maar dit forceren op globaal niveau zou wel een betere optie zijn, zeker ook voor de nieuwe apparaten deze DNS af te dwingen op ISP vlak.

Keeping my eyes open for tomorrow een proximus moderator ;)


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 454 reacties
  • 17 augustus 2023

@chycero kan u ook even uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel, dan kunnen we het langs deze kant even nakijken.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 17 augustus 2023

solved door middel van een factory reset


Reageer