Zopas een phishing mail ontvangen, zeer goed nagemaakt.

Zopas een phishing mail ontvangen, zeer goed nagemaakt.
Beste antwoord door Martin
Er circuleren momenteel frauduleuze (phishing) mails, zogezegd uit naam van Proximus, met de melding dat de domiciliëring van jouw telecomfactuur mislukt is. Ga hier aub niet op in.
Met een frauduleuze link in de mail proberen criminelen persoons- en bankgegevens van de ontvanger los te krijgen.
Hieronder vind je een voorbeeld van een dergelijk bericht met ‘Proximus Billing’ als zogenaamde afzender.
Onthou dat je de status van jouw facturatie steeds kan raadplegen via de MyProximus app op je toestel of door contact op te nemen met Proximus via 0800 22 200.
Heb je een frauduleuze mail ontvangen? Dan kan je dit melden:
- via de Proximus-website of - via verdacht@safeonweb.be en - deze mail met de headers doorsturen naar csirt@proximus.com .
- Hoe kan ik mijn email headers te zien krijgen van verschillende mail programma’s?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.