Skip to main content

Geen televisie meer

• April 25, 2015
  • 10 reacties
  • 204 Bekeken

Ik heb altijd al problemen gehad met software updates. Volgens Proximus verlopen die altijd 's nachts, maar om één of andere reden heeft mijn modem die nooit 's nachts uitgevoerd. Vorige week was het weer zo ver. Dinsdagavond tv willen kijken maar geen beeld. Dus stroomkabel uittrekken, update uitvoeren en kwartier verder eindelijk televisie.

Vanavond, televisie willen kijken. Lichtje decoder gaat aan, maar geen beeld. Weer een update? Stroomkabel uittrekken en insteken, update begint te runnen. Waarschuwing op televisie dat update bezig is. De decoder (v3) schakelt zichzelf uit om op te starten en ... daarna niets meer. De decoder start niet meer op. Scherm blijft zwart. De decoder manueel met de afstandsbediening opstarten helpt niet. Scherm blijft pikzwart.

Dus nog maar eens een reset door door de stroomkabel uit te trekken. Hij begint de software update te doorlopen. Mededeling verschijnt op tv dat hij bezig is. Maar dan herstart hij. Gaat uit. En niets meer. Dus zit ik nu zonder televisie. Bedankt alvast Proximus. De naamsverandering heeft geen enkel gunstig effect op de dienstverlening qua televisie gegeven.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • April 25, 2015
Probeer eerst de modem volledig te herstarten, en daarna de decoder...is de hdmi verbinding tussen decoder en tv in orde?

mvg

• Auteur
  • Practitioner
  • April 25, 2015
Alles doorlopen.

1. Lampje TV aansluiting brandt normaal. Dus ethernetkabel is aangesloten. Internet en al de rest via de B-Box2 werkt normaal.

2. HDMI is correct aangesloten aangezien ik de boodschap krijg dat hij software aan het installeren is op het Tv-scherm

3. Opstartprocedure verloopt ook normaal als ik de kabel gedurende 10 seconden uittrek: hij start blijft P:00 doorloopt dan tot de melding 'FHdd' (of zoiets)

4. Dan schakelt hij zichzelf uit ... maar start niet meer terug op (wat hij dan normaal wel moet doen zoals eerder deze week)

5. als ik de decoder via de afstandsbediening opstart brandt enkel het eerste lampje naast de blauwe grote on/of knop ... maar meer gebeurt er niet

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • April 25, 2015
Het gaat over een verouderde V3 decoder, waarschijnlijk met een defecte harde schijf...

Mogelijke oplossing: omruilen voor een V5.

Heb je de modem gereset?

mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • April 26, 2015
V3 decoders worden altijd omgeruild op eenvoudig verzoek.

• Auteur
  • Practitioner
  • April 26, 2015
Krijg hem af en toe aan de praat. Bedoel dan dat ik beeld krijg, maar geen Proximus menu. Af en toe verschijnt er eens Gelieve te wachten. Proximus TV is aan het opstarten. Maar dat start niet op. En na een 20 minuten valt beeld weer weg. Kan enkel via de aan/uit knop de decoder (met wat geluk) tot leven brengen. Maar geen enkel Proximus menu optie werkt van kanaal wisselen. Factory reset hielp ook niet. Hetzelfde blijft zich herhalen. Soort mislukte update.

Maar aangezien ik mijn V3 huur en hier lees dat ondersteuning al stopgezet is zal ik hem gaan inwisselen voor een V5.

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • April 26, 2015
Dat is inderdaad het beste wat je kan doen, dat onding zo vlug mogelijk omruilen voor een V5 decoder, van mij zou dat allang de deur uitvliegen.

Elsa
  • April 26, 2015
Dat zou ik inderdaad al in eerste instantie doen en dan zie je wel of de problemen opgelost zijn.

Elsa
  • April 26, 2015
Alexander, je was me weeral voor, nu stel ik vast dat het al door de deur is want vorige keer was het door het raam lach

Elsa
  • April 26, 2015
Mexxodus, laat ons in ieder geval eens weten hoe het verder afloopt.

Elsa
  • April 27, 2015
Mexxodus, laat ons in ieder geval eens weten hoe het verder afloopt.