Skip to main content

de helft van de zender niet kiesbaar

• July 25, 2012
  • 1 reactie
  • 70 Bekeken

Ik was tv aan het kijken toen ik van post verzette. Ik koos een post maar kwam op een andere post terecht, toen ik terug naar de eerste post wou ging dit niet. toen ik een paar keer op en neer zapte. waren de helft van de zenders weg, terwijl ze in de tv-gids er nog stonden.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 26, 2012
Een factory reset doen lost dat meestal op, maar ook een gewone herstart (stroom een vijftal seconden onderbreken) kan voldoende zijn.
Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)

Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !
Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.
° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu'sterug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language

Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.