Skip to main content

"Kostenloos" opzeggen abonnement MTV generation 25

Beste

In april werd ik gecontacteerd door Proximus.

Hier zei de persoon dat ik "teveel" betaal voor mijn factuur. Ik had op dat moment MTV-generation 25.

Hij stelde mij om naar MTV 15 te gaan, dit omdat het voor mij beter zou uitkomen.

Een dikke maand later kocht ik mij een smartphone. Hierdoor begon ik op het 3G netwerk te surfen en leek het mij verstandig om een ander tariefplan te kiezen. Nu had ik mezelf terug naar MTV-generation 25 gezet.

Nu (juni) heb ik beslist om naar een andere provider te stappen omdat mijn kosten zodanig hoog zijn dat ik een betere "deal" heb gevonden.

Naar mijn weten moet je een boete betalen wegens contractbreuk, maar op mijn factuur (18mei) staat het volgende:

U kan uw abonnement in elk geval ook kostenloos opzeggen via een aangetekende brief.
U dient deze uiterlijk te versturen op de laatste dag van de maand volgend op de eerste
factuur waarop deze wijziging van toepassing is.

Ik ben mét mijn factuur naar 2 Proximus/Belgacom winkels gestapt met de vraag of dit mogelijk is. Bij de één kreeg ik te horen dat dit NIET klopt terwijl de andere mij duidelijk maakte dat het wel degelijk GRATIS is.

Niet wetend wat de waarheid is heb ik met een persoon van Belgacom zelf gebeld. Zij kon mij verzekeren dat dit echter gratis is.

Nu heb ik vandaag (12juni) een aangetekende zending opgestuurd naar jullie.

Mijn vraag is nu of dit wel degelijk gaat werken én kostenloos is. Ik zou niet graag voor verassingen komen te staan!

Hartelijke groet

Vincent

6 reacties

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 12 juni 2012
algemene voorwaarden zijn gewijzigd u kan dus inderdaad kostenloos opzeggen binnen de opgegeven termijn

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 12 juni 2012
Doordat ik vandaag een aangetekende zending heb verstuurd, ben ik dan nog optijd?

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 12 juni 2012
U dient de aangetekende brief uiterlijk te versturen op de laatste dag van de maand volgend op de eerste factuur waarop deze wijziging van toepassing is.

wanneer is de wijziging van toepassing? ik dacht dat deze maar actief werd op 26/07 Verrast

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 12 juni 2012
Dit staat er ook nog op!

Vanaf 27/06/2012 zal dit overgedragen krediet pas
worden aangesproken zodra u uw krediet van de lopende maand hebt opgebruikt.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 12 juni 2012
geachte

ben eens gaan kijken op de factuur, het volgende staat te lezen:

"Beste klant, graag herinneren wij u eraan dat het ongebruikte krediet van uw bundel/optie
elke maand éénmalig wordt overgedragen naar de volgende maand . Tot op heden werd eerst
het overgedragen krediet opgebruikt. Vanaf 27/06/2012 zal dit overgedragen krediet pas
worden aangesproken zodra u uw krediet van de lopende maand hebt opgebruikt.

Indien deze nieuwe regeling voor u niet voordelig mocht zijn, kunt u op elk moment gratis
overschakelen op een tariefplan dat beter aan uw behoeften beantwoordt.
U kan uw abonnement in elk geval ook kostenloos opzeggen via een aangetekende brief.
U dient deze uiterlijk te versturen op de laatste dag van de maand volgend op de eerste
factuur waarop deze wijziging van toepassing is.

Indien u van tariefplan wil veranderen of meer inlichtingen wenst in verband met deze
wijziging, kan u steeds contact opnemen met onze klantendienst op het nummer dat op uw
factuur is vermeld."

dus volgens mij kan je pas opzegge om die reden na het ontvangen van je eerste factuur sinds de aanpassing.

dus ik vrees dat je te vroeg bent

't is zoals met de opslag huur decoder, stond in januari op factuur maar ging pas in april in...

ik hoop voor jou in een goeie afloop, laat zeker iets weten

mvg

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 13 juni 2012
Beste

Ik zal zeker iets weten als ik antwoord krijg!

Alvast bedankt voor alle hulp

groeten