Skip to main content

snelheid belgacom internet

• April 17, 2011
  • 3 reacties
  • 1127 Bekeken

he mensen

is het normal dat ik maar bij speedtest internet verbinding maar deze deze snelheid heb via mijn gewoone verbinding ( no wiffi)

ping 42 ms

download speed 1.40 Mbps

upload speed 0.42 Mbps

de router die ik heb van belgacom is een phillips, collega's van miij die bij telenet zijn hebben veel hogere snelheiden

nochtans ik betaal iedere maand ook mijn facturen belgacom ( telephoon, gsm, internet en belgacon tv )

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • April 17, 2011
Hangt allemaal af van de gebruikte technologie, namelijk ADSL of VDSL2.

Snelheden boven de 12Mbps zijn enkel haalbaar op VDSL2.
Bel eens met Belgacom op 0800 22 800 en vraag of er een overschakeling mogelijk is op VDSL2.

• Apprentice
  • April 17, 2011
Het ligt aan je Philips modem, dat is een ADSL modem. Je moet naar een belgacom verkooppunt gaan en die modem laten omruilen voor een Bbox 2 modem, dan pas kan je van een optimale snelheid genieten. Dit kost je wel 50 euro.

Je ken hier http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv nakijken als VDSL bij u beschikbaar is.

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • April 17, 2011
@Wesleeey: een BBOX2 geeft GEEN garantie op een hogere snelheid. De philips ondersteunt namelijk perfect de snelheden die mogelijk zijn op ADSL2+.
De lijn zelf dient VDSL2 te ondersteunen voor snelheden boven de 12Mbps. Hierop kan Belgacom een antwoord geven of je kan het zelf nagaan de link die jij opgeeft. HD mogelijk = VDSL2 mogelijk