Skip to main content

Vraag omtrent modem

• February 2, 2011
  • 3 reacties
  • 457 Bekeken

Beste,

wij hebben sinds een tijdje problemen met onze internetverbinding. Tijdens het surfen viel regelmatig onze internetverbinding gewoon weg. Toen uiteindelijk onze modem de geest gaf, wisten we dat het hieraan lag.
Wij zijn reeds een andere modem gaan halen en hebben nu een b-box. Ik vroeg mij nu af of het goed is om een modem steeds aan te laten staan? Wij hadden onze vorige modem (philips) reeds jaren en deze werd uitgezet als deze niet in gebruik was. Moet ik dit ook doen met de b-box, want gisteren begonnen de problemen omtrent wegvallen van de internetverbinding opnieuw. Dank bij voorbaat!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

• Motivator
  • February 2, 2011
Modem uitzetten of niet, doet er niet toe. De mijne staat constant aan, heb er nog geen problemen mee ondervonden ('t is te zeggen, problemen die daaraan te wijten zijn).

• February 2, 2011
Beste Lhoest-Cox,

Zoals Wouter al zei, speelt het geen rol of je de modem 24/24 laat aanstaan of niet, dit zal het verbreken van de internetverbinding niet verklaren. Een goeie modem op een stabiele lijn zal de internetverbinding probleemloos geopend houden.

Ik wil gerust je lijn even nameten om te zien of er geen onderliggend probleem is op je verbinding. Kan je me je telefoonnummer even doorgeven via privébericht?

Met vriendelijke groeten,

Eva

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • February 2, 2011
Ingeval van Belgacom TV wordt aangeraden de modem altijd te laten opstaan. 's nachts worden upgrades en TV-gids uploads gedaan. Maar toen ik nog géén TV-optie had zette ik de b-box2 wél af 's nachts.