Eerst en vooral mijn excuses als ik dermate gefrustreerd over kom, dit is niet naar de behulpzame medewerkers hier op het forum toe, ik begrijp dat dit buiten hun macht om is, maar ik wel mijn beklag naar hogerop bij Proximus even laten horen.
Op 15/09 omstreeks enkele minuten na 15h, pre-order ik, dan ik bijna niet anders kan vermoeden, als één van de eersten de nieuwe iPhone 15 Pro.
Ik word hierbij nieuwe klant van Proximus, ik vind hun pre-order aanbieding immers interessanter dan bij de concurrentie. Ik ontvang meteen een orderbevestiging met als verwachte leverdatum 22/09. Ik was dus erg tevreden. In deze orderbevestiging werd me tegelijkertijd beloofd dat ik mijn e-sim binnen 48 uur zou ontvangen.
48 uur gingen voorbij en ik had nog steeds geen e-sim ontvangen. Goed, dacht ik, daar zal wel iets foutgelopen zijn bij de activering sinds ik ook in MyProximus nog steeds geen producten zag staan. Vervolgens nam ik maandagochtend contact op met Proximus via chat waar me snel werd verteld dat mijn order was ‘vastgelopen’ en hij het dossier moest doorsturen naar de back-office.
Ik voelde al aankomen dat dit ging betekenen dat de iPhone niet bij mij zou raken op de beloofde releasedatum van 22-02. Om meer informatie omtrent het probleem te krijgen maakte ik hier een topic aan op het forum, het personeel hier is doorgaans een stuk behulpzamer dan die in de chat namelijk. Hier werd me vervolgens verteld dat er een IT-tussenkomst was geweest en het order nu in uitvoering stond.
Goed, dacht ik opnieuw, dat is relatief snel opgelost. Hopelijk heb ik dan woensdag mijn e-sim en vrijdag alsnog de iPhone als mijn order niet plots achteraan moet aanschuiven, wat ik wel vreesde. Er werd me echter bevestigd dat dit niet het geval zou zijn.
Maar je kan het al raden, woensdag (opnieuw 48 uur later na IT-interventie dus) nog steeds geen e-sim én geen enkele producten in MyProximus. Weer hier naar het forum gekomen voor een dossier te laten opstellen mbt de e-sim die lang op zich liet wachten. Voor de iPhone leek dit als ik het goed begreep volgens de medewerker niet nodig. Nu op donderdag, één dag voor de release, had ik nog steeds geen bpost track & trace binnen/enige update op mijn leverdatum. Dus kwam ik weer hier even kijken of me een update gegeven kon worden.
Dat kon, en de update was duidelijk, omwille van de IT-tussenkomst die er is moeten gebeuren voor mijn order staat deze nog steeds in uitvoering. Hierdoor ontvang ik niet op release (22/9) mijn beloofd toestel en er is momenteel nog geen update voor wanneer dit wel zou zijn.
Schandalig vind ik dit verloop van zaken over de periode van 1 week tijd. Proximus neemt wél meteen mijn €299 aan in pre-order voor levering van een nieuwe iPhone op 22/9 en laat me contractueel klant worden met een belofte van activering binnen 48 uur en geen van beiden wordt waargemaakt.
Ook wil ik nog eens benadrukken naar Proximus toe dat de marketing die ze voeren op hun website omtrent deze pre-order actie erg misleidend is naar de klant toe. De bedoeling van een pre-order is dat je je toestel binnen hebt op dag 1 van de release maar blijkbaar is dit niet hoe Proximus het ziet want zij hebben in tegenstelling tot zowat alle andere webshops en providers alle toestellen nog op voorraad staan, ookal is dit niet mogelijk. Hiermee misleiden ze dus consumenten in te denken dat als ze vandaag een iPhone pre-orderen plaatsen dit toestel morgen geleverd zal worden, het is immers op voorraad.
Graag zou ik willen vragen een dossier op te stellen omtrent deze klacht of toe te voegen aan een bestaand dossier zodat deze zaak nauw wordt opgevolgd.
Bedankt & nogmaals, ik neem de klantendienst van Proximus hierin zelf niets kwalijk, de fout ligt hier hogerop met hoe Proximus vanuit een marketing standpunt en in aftersales haar klanten behandeld.