Enkele maanden geleden heb ik om mijn b-box 2 volgende poorten geopend:
• 5000 & 6281: voor de communicatie met mijn Synology NAS over het internet.
• 5901 & 5902: voor de communicatie met mijn webcam over het internet.
Dit heeft goed gewerkt tot ik begin oktober merkte dat er geen externe communicatie meer mogelijk was en de portchecker aangaf dat alle poorten dicht waren.
Ondertussen heb ik volgende tests doorgevoerd:
• Via "My Proximus" getracht poort 23. 80 en 443 te openen: de poorten bleven gesloten.
• De B-box 2 gereset, vervolgens op fabrieksinstellingen teruggezet en opnieuw geconfigureerd: internet en TV werken maar de poorten blijven gesloten.
• De B-box 2 ingeruild tegen een B-box 3 (Technicolor) en geconfigureerd: internet en TV werken maar de poorten blijven gesloten.
Zou er een verband kunnen bestaan met de datalimiet van mijn Comfort Pack? Begin oktober heb ik namelijk mijn limiet overschreden door een te groot back-up bestand naar een externe NAS te willen transfereren. Zou het kunnen dat Proximus als gevolg daarvan alle poorten geblokkeerd heeft en zo ja, hoe kunnen die poorten weer vrijgegeven worden.
Beantwoord
Gesloten poorten
Beste antwoord door ThomasP
Harry, ik heb een kleine aanpassing gedaan van je internet connectie. Kan je even opnieuw proberen? Hetgeen ik gewijzigd heb is een instelling die je ook kan uitschakelen via je MyProximus. Bij dergelijke problemen kan je deze optie best aanvinken.
Let op! Deze optie zal enkel zichtbaar zijn wanneer je effectief een privaat IP adres krijgt!
In jouw geval Harry, zal deze optie normaal gezien niet meer zichtbaar zijn gezien ik deze net heb uitgeschakeld.
Bekijk origineelLet op! Deze optie zal enkel zichtbaar zijn wanneer je effectief een privaat IP adres krijgt!
In jouw geval Harry, zal deze optie normaal gezien niet meer zichtbaar zijn gezien ik deze net heb uitgeschakeld.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.