Hallo (Eva),
Ik heb altijd met netwerkkabels gewerkt, doch heb onlangs besloten om wifi te activeren. De kinderen zijn al wat ouder, dus het effect van de straling zal toch al kleiner zijn. 2 portables en een PS3, dat maakt toch al direct een paar kabels minder in huis en bovendien kunnen dan ook hun PSP's op het internet.
Ik ga met internet explorer op een PC met netwerkkabel naar de pagina van de modem (192.168.1.1), zo'n zwarte sagem die de technieker van Belgacom tegen mijn muur heeft geschroefd. Ik vul al de parameters in, een naam, een paswoord van WPA2 enz. Ik bewaar de parameters. Ik activeer wifi.
Dan op een portable activeer ik eveneens wifi en nadat ik het signaal heb opgepikt begin ik daar eveneens alle parameters in te vullen. Als ik verbinding met het internet wil maken, dan lukt het echter niet. WPA geprobeerd: zelfde probleem. Met WEP of zonder beveiliging: deze lukken wel!
Met de PS3 geprobeerd: zelfde probleem: WPA/WPA2 no go; foutmelding "er kon geen ip-adres verkregen worden". WEP of zonder beveiliging: geen probleem.
Aangezien WEP sterk wordt afgeraden zou ik toch liever WPA(2) in orde willen krijgen.
Eva of iemand anders enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Bij voorbaat dank,
Gunther
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.