Skip to main content
Beantwoord

Gekleurde blokjes ipv een duidelijk beeld


Deze namiddag wilde ik samen met de rest van het gezin het BK Wielrennen volgen op televisie. Groot was onze ergernis toen we geen beeld hadden maar gekleurde bevende stroken, blokjes... We hebben alles al geprobeerd: andere tv aansluiten, modem resetten, digicorder opnieuw opstarten... niets helpt!
We hebben wel telefoon en internetverbinding zoals het hoort...
Ik vrees dat ik deze avond met een zéér droevig 7-jarig zoontje ga zitten als hij niet naar de Rode Duivels kan kijken!

Beste antwoord door vanherpe.mahieu

Dag allemaal

Het probleem werd gisterenavond nog opgelost! Ik nam telefonisch contact op (0800 22 800) en had een heel behulpzame medewerker aan de lijn.
De PLC-apparaatjes (draadloos systeem) werden helemaal gereset (knopje onderaan het toestel) en opnieuw verbinding gemaakt.

Bij deze nogmaals bedankt aan de telemedewerker voor de vlotte afhandeling en opvolging (call back na 30 min om te vragen of probleem opnieuw opgedoken was).
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

10 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • 2311 reacties
  • 26 juni 2016
Dan zou ik toch zo vlug mogelijk contact opnemen met de klantendienst op het nummer 0800 22 800, voor TV ook op zondag te bereiken, behalve op feestdagen tot middernacht.
Ter informatie: om alles eens te resetten is de procedure: decoder afzetten (via on/off knop achteraan), dan modem afzetten (via on/off knop achteraan), na een 5-tal seconden modem weer opstarten, als alles daar weer werkt, de decoder opnieuw opstarten.
Veel succes.
PS: Heb je geen Proximus TV op pc/tablet (TV Overal) om naar de match te kijken, als het niet anders zou kunnen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 435 reacties
  • 26 juni 2016
Kun je eens proberen op het SD kanaal van Ă©Ă©n?
Heb je PLC's? of een WiFi bridge?

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 159 reacties
  • 26 juni 2016
Je kan ook eens kijken op je My Proximus pagina en onder "support" een lijntest doen, een andere optie is als je een wireless oplossing gebruikt om van je Decoder naar je BBOX een connectie te maken deze eens herstarten, lost tijdelijk het probleem op

Elsa
  • 27742 reacties
  • 26 juni 2016
@vanherpe.mahieu,

Zoals marleen zegt bel vlug naar de technische dienst 0800 22 800 (7d/7 tot 22u voor tv tot 24u)

  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 27 juni 2016
Dag allemaal

Het probleem werd gisterenavond nog opgelost! Ik nam telefonisch contact op (0800 22 800) en had een heel behulpzame medewerker aan de lijn.
De PLC-apparaatjes (draadloos systeem) werden helemaal gereset (knopje onderaan het toestel) en opnieuw verbinding gemaakt.

Bij deze nogmaals bedankt aan de telemedewerker voor de vlotte afhandeling en opvolging (call back na 30 min om te vragen of probleem opnieuw opgedoken was).

Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • 2311 reacties
  • 27 juni 2016
Dat is uitstekend nieuws. Dus toch nog de match kunnen zien, want het was wel de moeite, hĂ©. 😉

Inderdaad de moeite waard!

Elsa
  • 27742 reacties
  • 27 juni 2016
Ik ben tot nu toe al altijd content geweest van de helpdesk 0800 22 800 en heb het forum eigenlijk nog nooit moeten aanspreken voor oplossen van problemen, daarom niet altijd na Ă©Ă©n telefoontje maar dat kan je even goed voor heb langs het forum 😉

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 27 juni 2016
PLC-adapters moet je soms eens gewoon een paar keer uit het stopcontact trekken en een paar keer terug in en uit doen. Soms kan er wat corrosie op de pinnen komen.en ordt dat kan dan een oplossing zijn (bij mij werkt dat alleszins).

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 409 reacties
  • 27 juni 2016
Dag vanherpe.mahieu,

Het probleem zou van de baan zijn want ik had al een antwoord gestuurd op je Facebook bericht

:-)

Met vriendelijke groeten,

Andy