Skip to main content
Vraag

Aankoop toestel met abbo

• 22 februari 2025
  • 7 reacties
  • 83 Bekeken

Dag allemaal,

Ik wil een toestel aankopen met abbo. Ik gebruik nu een Bizz mobile S abbo (3GB), heb ik meer of voldoende mee want 99% van de tijd ben ik via wifi online. Bij het bestellen van de S25 ultra krijg ik de mogelijkheid om te kiezen voor het toestel met DataPhone 3.5GB, dat is van 12€ naar 29€/maand zonder BTW, dus het dubbele. Ik krijg ook de optie om mijn bestaand abbo te behouden. Op het einde van de rit krijg ik een foutmelding dat mijn abbo niet geschikt zou zijn ….. ? Met eventueel de mogelijkheid om mijn abbo te wijzigen. Een abbo van 40GB a 23€/maand zBTW waat ik maar 1/10de van gebruik is een beetje teveel van het goede, plus het toestel 24 maanden lang zou dit op 52€/maand zBTW komen … ??? Kan een moderator hier dit eventueel inkijken en een mogelijke oplossing bieden aub?? Ik heb reeds gemaild maar geen kat die antwoord.

Vriendelijke dank.

7 reacties

Martin
  • 33162 reacties
  • 22 februari 2025

TIP: Noteer in ieder geval in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat de PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je zo vlotter te kunnen helpen, als ze maandag terug langskomen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Mutlie
  • 1949 reacties
  • 22 februari 2025

@Comparts 
Even opmerken dat je de prijs aanhaalt voor een privé abonnement en geen business abonnement. En jeby een Bizz abo van 3GB.
Waarschijnlijk (zeker) is een bizz abo niet verenigbaar met een privé abonnement.

Vergelijk even
https://shopmag.be/nl/business/vergelijk-smartphones/smartphones/samsung-galaxy-s24-ultra-256-gb

https://shopmag.be/nl/prive/vergelijk-smartphones/smartphones/samsung-galaxy-s24-ultra-256-gb 

Dat zijn verschillende prijzen, nietwaar?
Denk er ook aan dat je met dergelijke aankoop je aankoopbedrag (deels) spreidt over 24 maanden, daarom iets meer betaalt (intrest want verkoop op afbetaling) maar er ook iets voor terugkrijgt (extra data)

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 22 februari 2025

@Mutlie 

Ik heb nu een bizz abbo voor 12€/maand zBTW, ik ben ingelogd en doe/probeer een aankoop te doen van een toestel met abbo via datzelfde biss account, want ik krijg hiertoe de mogelijkheid via de website, ik krijg de mogelijkheid om te kiezen voor behoud van huidig abbo, en daar zit nu het schoentje dat wringt, dat lukt langs geen kanten. Wat moet ik met Smart van 40GB ?? Ik gebruik niet eens 3GB/maand. Het gaat er mij ook om dat ze je een uurtje zoet houden met een mis lijdende truk. Bestel nu lukt dus niet tenzij je een upgrade doet van het abbo naar Smart 40GB … ???? WTF En ja alles via de biss weppagina.

TRouwens met de dataphone optie betaal ik op 24 maand 406.32€ extra + de initiële aankoop van 329.69€ = 736.01€ zBTW = 890€ weliswaar inderdaad over 2 jaar verspreid, en wat is de restwaarde van het toestel in 2027? Dat zal geen 500€ zijn.

Als het dan zo zit dat bepaalde abbo’s niet geldig zijn, maak er dan duidelijk vermelding van op de site in plaats van mensen om het tuintje te lijden om op het einde na dat je alles kon aanklikken heel leuk te vermelden dat het abbo niet geschikt zou zijn. Ik heb zelf mijn klanten nog nooit iets laten doen om achteraf te zeggen “ja maar, dat gaat niet zunne” 🤦

zie screenshots

Martin
  • 33162 reacties
  • 22 februari 2025

@Comparts Gewoon afwachten tot iemand van Proximus zelf je kan verder helpen maandag als zij terug hier online komen.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 24 februari 2025

Beste,

ik laat een collega van de klantendienst nakijken wat de mogelijkheden zijn.

indien mogelijk laten we je contacteren met informatie.

mvg

Tina

Mutlie
  • 1949 reacties
  • 24 februari 2025

@Comparts 
Ik krijg na je reactie al bijna spijt dat ik je überhaupt heb geantwoord. Neen, correctie, niet bijna.
In de eerste plaats ben ik geen medewerker van Proximus maar kom hier in mijn vrije tijd  en vrijwillig wat meepraten en proberen te helpen.
Een dikke sorry dat ik je daarom (?) niet het antwoord kon geven dat je verwachtte. Maar anderzijds, het lijkt mij wel logisch dat als je 2 gescheiden soorten van abonnementen wil combineren dat het niet vanzelves lukt. Ik kan van mijn kant ook niet zomaar een smartphone aanschaffen onder de bizz voorwaarden samen met mijn privaat abonnement.
Hoe ik er bij kom? Via de Bizz pagina krijg ik helemaal niet de schermen te zien van je openingspost die uit het privé gedeelte van de shop komen.
Over de restwaarde van je toestel kan je zelf ook bedenken dat de restwaarde binnen 2 jaar sowieso minder is dat je nu in 1 keer oftewel  in 24 termijnen betaalt. 

Samenvattend: jammer maar helaas dat je mijn goede bedoelingen niet waardeert.

• Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 24 februari 2025

@Mutlie 

Ik heb maar 1 account/abbo alleen Bizz. Alles wat ik probeerde is via de de biss account/abbo pagina gebeurd.

Ik neem u niets kwalijk hoor, je probeert  te helpen, maar we krijgen toch totaal verschillende schermen te zien, waardoor het moeilijk wordt om het uitgelegd te krijgen.

Dirk