Skip to main content
Vraag

home cinema


ik heb één home cinema aangesloten via spdif aan aan nieuwe digibox .. als ik gewoon tv kijk gaat het via mijn surround systeem … als ik op kanaal 57 naar netflix ga komt er geen geluid via mijn surround hoe kan dat 

12 reacties

Martin
  • 33200 reacties
  • 16 januari 2020

mss best ook eens vermelden over welke nieuw decoder je het hebt  is dit de v5-compact of de V6

NB:bij Proximus spreekt men over decoder, digibox is de terminologie bij Telenet.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 16 januari 2020

geachte ik heb het over de V5 Compact 

 


Martin
  • 33200 reacties
  • 16 januari 2020

decoder eens heropstarten levert dit iets op, door zijn stroom even volledig te onderbrken.

of anders eens de decoder resetten > klik hier

 


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 16 januari 2020

heb ik al allemaal gedaan als tv gewoon speeld werkt alles als ik naar netflix ga niet denk dat netflix dit blokkeerd 


Martin
  • 33200 reacties
  • 16 januari 2020

mss zal er wel iemand van proximus zelf dit weten of kunnen navragen bij hun specialisten

of iemand anders die er ervaring mee heeft.


  • 286 reacties
  • 16 januari 2020

Als je met sp dif optical out bedoelt, dan kan je tv  optical out eventueel aansluiten op surround systeem.

Indien Netflix  kanaal geluid heeft zonder surround / sp dif te gebruiken(gewoon geluid van  tv toestel zelf)  is er natuurlijk wat anders aan de hand.


SamuelD
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1305 reacties
  • 17 januari 2020

@chrisdevolder  Kan je eens nagaan hoe de audio instelling staan op je decoder , dit in het menu instellingen , systeem , audio , staat het geluid hier op dolby of op stereo? Kan je de waarde eens wijzigen en nagaan of daarmee het probleem opgelost geraakt? 


Martin
  • 33200 reacties
  • 17 januari 2020

Ter info: stand stereo geeft inderdaad het minst problemen als je op dolby staat kan het soms tot geen klank leiden en dit ook als je zonder homecinema werkt.


  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 17 januari 2020

dank jullie voor de info allemaal is opgelost heb spdif afgesloten en via din kabels gedaan en zo heb ik wel overal surround 


Forum|alt.badge.img+3

Netflix heeft ook aparte audio-instellingen zie hier: https://help.netflix.com/nl/node/14163 (punt is 5.1 surround ingeschakeld) en hier: https://help.netflix.com/nl/node/372. Dat zou ook kunnen helpen.


Martin
  • 33200 reacties
  • 18 januari 2020

Maar ik vermoed dat het probleem zich ook in de decoder kan voordoen (of het zou ondertussen moeten opgelost zijn) want vroeger werden hier dikwijls problemen gemeld dat bij bepaalde zenders er geen geluid was op TV en dan kon je dit enkel oplossen door de decoder op stereo te zetten!


Forum|alt.badge.img+3

Inderdaad, ik wou gewoon uitsluiten of het niet lag aan de aparte netflix instellingen. Dat was de reden waarom ik dit poste.