Skip to main content

fon activatie

heb mijn fon account aangemaakt maar de beschikbaarheid staat op 0 en de rest op 1.

als ik bij mijn modem instellingen kijk staat de hotspot lijn om deze te deactiveren er ook niet op.

heb nogthans een bbox2.

7 reacties

Elsa
  • 27742 reacties
  • 1 juni 2012
zie voor wat uitleg op ricy's blog :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#fonbelgacom

daar staat o.a

• Om Fon te activeren moet je Bbox wifi beveilgd zijn.
WEP-beveiliging volstaat. ©

• 0 reacties
  • 4 juni 2012
Beste Thierry,

indien je je FON-account reeds hebt aangemaakt is het normaal dat de beschikbaarheid op 0 staat omdat je de account reeds hebt aangemaakt. Deze account kan je dus zonder probleem gebruiken op een FON-hotspot in binnen- en buitenland.

Indien het FON-gedeelte op je modem nog niet actief staat, zal je inderdaad eerst moeten zorgen dat je modem draadloos signaal uitzendt en dat deze ook beveiligd is.

Mvg

Eva van Belgacom

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 4 juni 2012
zelfs als de de beveiling aanstaat kan het zijn dat je fon hotspot nog niet meteen actief wordt op je modem... de uitrol is immers nog bezig (zover ik weet)....

is dit een probleem? totaal niet.... je kan immers al gebruik maken van andere hotspots. 't is enkel jammer voor de medemens

pas als de uitrol compleet zal zijn (en in theorie kan dit pas als er niemand meer op adsl surft) zal je hotspot actief moeten zijn om van andere hotspots gebruik te kunnnen maken

mvg

Elsa
  • 27742 reacties
  • 4 juni 2012
Waarom belgacom al de bboxen nog niet voorzien hebben van FON dat begrijp ik toch niet goed !

Maar ja zoals je zegt ik heb mijn eigen fon toch niet nodig.

groetjes,
Elsa
Sent from my laptop, Blackberries and Apples are for eating

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 4 juni 2012
tsja, oa de adsl verbinding zullen niet als hotspot ingezet worden.... wat logisch is gezien de beperkte bandbreedte dat deze mensen hebben...

natuurlijk kunnen ze deze mensen niet uitsluiten van gebruik andere hotspots, dit heeft wel als gevolg dat je gebruik kan maken van hotspot en dat het geen rol speelt of je zelf uw interverbinding al deelt. dit druist wel in met het principe van de fon community natuurlijk

mvg

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 155 reacties
  • 6 juni 2012
Bij mij familie in Hamont-Achel is Fon zeer slecht bereikbaar.

Jammer

Elsa
  • 27742 reacties
  • 6 juni 2012
hoe meer mensen een fon account hebben hoe meer kans je hebt om beter ene te kunnen capteren in ieder geval het fon signaal dat de bbox uitzendt is niet zo sterk.

Reageer