Skip to main content

Mogelijkheden voor Mobiel internet

• 3 september 2011
  • 6 reacties
  • 1498 Bekeken

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 51 reacties
Beste,

ik ben geïntertreseerd in een mobiel internet abonnement (voor op iPad)

- Ik veronderstel dat dit dezelfde tarieve zijn als op een laptiop( http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=internet_laptops ) Klopt dit?

- Bij Free Weekden staat er tijdens de week € 2,49. Wat bedoelt men hiermee ik denk niet dat 1 uur youtuben even goedkoop kan zijn dan 1 uur mails lezen.

-Kan je bij de bestelling ook opgeven datje een micro sim wil

6 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 3 september 2011
Kerry, Free Weekend is enkel mogelijk als gratis extra bij een vast internetabonnement. Die 2,49€ per uur zijn buiten week-end.

Voor iPad gelden inderdaad de tarieven voor laptop.

Voor datavolume staat er:

Wat kunt u doen met 500 MB?

• Downloaden van 10.000 webpagina's
  • Of sturen van 50.000 e-mails
  • Of sturen van 2.000 e-mails met bijlage
  • Of downloaden van 150 mp3-bestanden of hogeresolutieafbeeldingen
  • Of luisteren naar 20 uur internetradio
  • Of Kijken naar 4 uur video streaming
Voor die microsim best bellen met de klantendienst of naar een Belgacom Center gaan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 51 reacties
  • 3 september 2011
Ik heb een vast internetabonnement , maar daarmee weet ik nog altijd niet wat die € 2.49/uur buiten het weekend wil zeggen.

want dat lijkt mij bij een data-only abonnement niet echt logisch dat ik per uur ipv. hoeveelheid data getaxeerd wordt.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 3 september 2011
beste
[/b]

[/b]inderdaad kost het 2,49€ per uur tijdens de week, gefactureerd per 5 min.

mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 3 september 2011
Het heeft inderdaad geen zin buiten week-end mobiel te gaan surfen tegen 2,49€ p.uur terwijl je datavolume beperkt is tot 500MB. Je moet bovendien een 3G modem hebben. Als hij ingebouwd is in je laptop/tab of iPad geen probleem, maar hoe kom je aan die datasim...kosteloos ? of telt die Free Week-end ook voor mensen met een Mobile Start, Comfort of Favorite abonnement in het week-end....??? dat is me ook niet duidelijk, alhoewel zie laatste paragraaf.

Het is waarschijnlijk bedoeld voor mensen die een vast internetabonnement hebben en en die op week-end gaan en daar dan gratis kunnen op internet gaan en E-mail, twitter en facebook dan kunnen checken zonder zwaar te gaan downloaden of streamen.

De vraag blijft of dat dan die gratis week-end niet geldt voor mensen die al voor een mobile internet formule betalen en die uiteraard ook vast internet hebben.

Wél er staat verder in de voorwaarden:

3 Mobile Internet: Enkel voor gebruik in België. Om de tarieven te kennen die gelden in het buitenland: raadpleeg onze website www.belgacom.be. Gratis gebruik tijdens het weekend en op feestdagen. Tijdens de week: € 2,49/uur. Maximaal 500 MB, daarna € 0,03/MB. Gratis activering op aanvraag. Niet cumuleerbaar met andere Mobile Internet-opties. Om van Mobile Internet Free Weekend One te genieten, hebt u een Vodafone Mobile Connect K3565 USB-modem van € 49 nodig.

Ga je dan een USB-modem aanschaffen om alleen in het week-end op 3G te surfen ? slechts in zeldzame gevallen denk ik.

• Motivator
  • 5094 reacties
  • 3 september 2011
beste sinjoor71, als internetklant kan je gewoon die sim aanvragen - gratis. maar dan heb je nog geen modem natuurlijk, maar die sim kan je dan wel gebruiken om bv mobiel internet te doen op uw gsm (gratis tot 500MB/weekend). ik denk niet dat die beperking van 500MB geldig is tijdens de week, maar dan kost het dus €2,49 per uur, wat natuurlijk niet goedkoop is, tenzij je tijdens dat uur verschillende gigabytes zou verzetten.

mvg

• 0 reacties
  • 5 september 2011
Beste Kerry,

De mobile internettarieven zijn inderdaad dezelfde als op een laptop.

Free weekend is enkel mogelijk indien u ook over een vast internetabonnement beschikt. Met free weekend surft u gratis in het weekend en op feestdagen. Inbegrepen is 500 MB. Surft u tijdens de week dan betaalt u 2,49 euro per uur. Boven de 500 MB betaalt u 0,03 euro per MB.

Een microsim is enkel verkrijgbaar via een Belgacom Center.

Met vriendelijke groeten,

Eva