Skip to main content

Zender tijdelijk onbeschikbaar, reeds enkele dagen..


Geen enkele zender is momenteel nog beschikbaar, dit is zo sinds enkele dagen geleden. Ik kan dus geen digitale tv kijken. Het opnemen van programma's werkt wel, dus het is niet zo dat de decoder geen verbinding heeft.

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 1684 reacties
  • 27 mei 2011
Dit is wel vrij vreemd.Heb je de stekker al eens uit getrokken maar ik denk dat daar ook de fout niet zal aan zal liggen al kun je eens proberen.

  • Practitioner
  • 2518 reacties
  • 27 mei 2011
Inderdaad zoals Axana zegt de decoder spanningloos zetten even wachten en spanning terug.

Maar mss nog beter in volgorde eerst modem spanningsloos zetten even wachten en spanning terug zetten.

als de modem volledig opgestart is dan de decoder zoals hierboven beschreven heropstarten.

Als dit niet lukt doe dan in volgorde

1) zie https:///posts/5915e45919#factoryresetbbox2" target="_blank

2) zie https:///posts/5915e45919#factoryresetbgcdec" target="_blank

Verklaring van termen zoals Heropstart, Reboot, Reset en Factory reset (fabrieksinstelling) https:///posts/06bd6c4404" target="_blank

  • 0 reacties
  • 27 mei 2011
Beste Bart,

Normaal lost een reboot ( heropstarten van de decoder door het verwijderen van de stroomkabel en terug in te steken) deze storing op.
Dus zoals vermeld door mijn medeposters kan u best met deze procedure beginnen.

Indien dit niet helpt is het in dit geval beter telefonisch contact op te nemen op het nummer 0800/22700.
Hier kunnen ze de decoder unassignen , lijn nakijken, defect toestel ruilen enz. .
Dit kan, indien u wenst, ook via forum gebeuren maar zal meer tijd in beslag nemen.

Als een reboot en reset niet werken, kan u dan via privébericht waarin u uw persoonlijke gegevens vermeld, met mij contact opnemen.
(abonnementsnummer of klantennummer)

Mvg,


Eva van Belgacom

Forum|alt.badge.img+3
Beste Bart

Indien je gebruik maakt van de electriciteitsoplossing om zo je decoder te verbinden met je b-box 1 of 2. Haal deze ook eens van het stroomnet. Steek deze dan terug in.

Mvg

familievandesype

  • Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 29 mei 2011
Hoi iedereen,

Inderdaad, het probleem is nu opgelost. Ik had eerder al wel eens geprobeerd de netwerkkabel uit te trekken, maar niet de volledige stroom.

Bedankt aan iedereen die geantwoord heeft op mijn probleempje.

Groeten,

Bart