Ik kreeg enkele dagen/week terug een brief van de gerechtsdeurwaarde dat ik een verschuldigd saldo heb bij proximus. Met andere woorden, er werd mij een boete opgelegd voor het niet betalen van een overschrijving.
Enkele maanden terug, tijdens mijn blokweek voor de examens werd ik verscheidene keren opgebeld door een promotiedienst van Proximus, dit tegen mijn zin. De examenperiode is een zeer stresserende periode en als ik opgebeld wordt dan verwacht ik niet dat ze met zulke promotieberichten afkomen en dit een aantal keren na elkaar.
Hierbij kreeg ik het gevoel dat ik als “student in blok” aangezien werd als een prooi voor deze verkooppraktijken.
De mevrouw die ik aan de lijn had vroeg me verscheidene keren om uitleg waarom ik niet overschakelde van tariefplan waarop ik verschillende keren “geen interesse” heb op geantwoord.
Ik ben tevreden met het tariefplan met herlaadkaart dus ik zie geen redenen om over te schakelen naar een ander tariefplan. Deze informatie volstond echter niet voor de mevrouw, ik vond dit pure laster. De telefoontjes bleven maar komen, alsof ze mij niet verstond.
Sorry hoor, maar “nee” is “NEE”.
Het tariefplan werd mij als volgt uitgelegd. Het is geen abonnement, i.p.v. betalen via herlaadkaart betaal ik via overschrijving. Indien ik niet betaal omwille het feit dat ik ontevreden ben, schakelt Proximus mijn tariefplan terug over naar tariefplan met herlaadkaart, kosteloos.
Ik verwacht dan ook dat Proximus mij eerst een overschrijving stuurt. Want zolang ik weet gaat een promo pas van start (en ga je akkoord) vanaf de eerste betaling, maar sinds Proximus dus eerst mijn gsm heeft aangevuld met belkrediet lijkt het er dus op dat ze de beslissing voor mij gemaakt hebben.
Ik kreeg de overschrijving binnen, en besloot ze te betalen tegen mijn zin omdat zij het tariefplan geactiveerd hebben.
Nu is het zo dat ik de maand juli op reis was naar de Filippijnen en dus de rekening van die maand niet heb kunnen betalen.
Teruggekomen in België kreeg ik het bericht dat mijn tariefplan bij Proximus is beëindigd, en dus zette ik een punt achter de betalingen via overschrijvingen en schakelde ik terug over naar herlaadkaart (Hoewel ik de laatste overschrijving toch nog betaald heb).
Dit is een duidelijk teken van ongewenste handelspraktijken, en zo zijn er velen die hieronder sneuvelen.
Ik ben al jarenlang klant bij Proximus en was tevreden over hun service tot nu toe. Ik hoop dat hier iets positiefs uit de brand te slepen is want voor zulke zaken weet ik dat ik beroep moet doen op een ombudsdienst voor telecom.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.