Skip to main content

Geen beeld over de hdmi na software update

Beste,

Na terugkomst van vakantie, alles aangezet, er werd een software update uitgevoerd en sindsdien geen beeld meer over HDMI.

Alles aan/uit modem, decoder. Zelfs na een factory reset (DRA) drieknoppenmethode, krijgen we wel het blauwe bgc startscherm,

maar als de decoder volledig doorgestart is en op één staat, is er geen beeld

-> de decoder is al 4 maal vervangen door een bgc technieker, onoplosbaar

- hdmi van het scherm is 100% ok, getest met een telefoon met hdmi uitgang

Wie heeft er gewonnen bij de MTB op de Spelen ? We hebben al 3 weken geen TV. Neen dit is niet om te lachen hoor.

Graag een oplossing of suggestie.

beste groeten en alvast bedankt

13 reacties

Elsa
  • 27742 reacties
  • 14 augustus 2012
Wel raar dat de bgc technieker niet op de hoogte was dat er met de nieuwe decoder softwaren problemen zijn met bepaalde typen TV's die via HDMI aangestuurd worden.

voorlopig kan je via scart werken tot de bug opgelost is door BGC.

Groetjes, Elsa

Elsa
  • 27742 reacties
  • 14 augustus 2012
Spijtig dat je aan de bgc technieker niet kunt vragen om eens als test een oudere V3 decoder in dienst te zetten waar ook de nieuwe software nog niet op gepushd wordt,

zo zou het direct duidellijk worden of het aan de nieuwe software ligt of niet .

Elsa

• 0 reacties
  • 17 augustus 2012
Beste Dirk,

probeer eens het volgende :

1. wijzig eens het kanaal van uw TV zelf (zap vb naar een andere HDMI of scartuitgang) en ga dan terug naar het juiste HDMI kanaal (ik veronderstel dat je dit reeds getest hebt?)

2. plaats een scart kabel tussen decoder en TV en ga naar het juiste scart kanaal op je TV. Nu krijg je beeld. Zorg ervoor dat je de decoder in 720p (als het een HD Ready televisie is) of in 1080i (als het een Full HD televisie is) zet.

3. Eens deze instellingen correct staan, kan je nogmaals testen via HDMI.

In veel gevallen zal dit werken, maar in sommige gevallen is het enkel mogelijk om via scart verder te kijken. Indien dit het geval is, gelieve me dan via privé-mailbericht je Belgacom lijnnummer, merk en model van je TV door te sturen. Hier wordt aan gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Mvg

Eva van Belgacom

• Apprentice
  • 3 reacties
  • 19 augustus 2012
Heb juist het zelfde voor,

HDMI werkt niet of soms. beeld valt weg bij het zappen naar andere zender en met geduld komt er beeld tusen de 15sec en 2 minuten.

Kijk zo maar tv! en de uitleg om via scart te kijken vindt ik ook maar niks(beeldkwaliteit veel minder).

en alles werkte perfect voor de update.

pffffffff heel frustrerend

Proficiat Belgacom

Elsa
  • 27742 reacties
  • 19 augustus 2012
@ Peter heb je dan geprobeerd met de decoder eens op 720p te zetten of ook eens op 1080i ?

bij mij werkt het in ieder geval zonder problemen op 720p

groetjes, Elsa

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 19 augustus 2012
Dag allen,

Alle stappen zoals voorgesteld door Eva hebben we reeds geprobeerd, uitgezonderd de stappen met SCART. Wij hebben een modern beeldscherm, zonder Scart-aansluiting.

Zoals reeds gemeld werkte alles perfect voor de update, ook zonder de scart. Ik heb altijd gedacht dat HDMI de modernste technologie was en als eerste dient ondersteund te worden. Belgacom werkt blijkbaar nog in het scart-tijdperk.

Ik heb alle gegevens over het scherm zoals gevraagd aan Eva doorgegeven en hoop op een snelle reactie en oplossing.

Het resultaat verneem je hier.

Groeten,

Dirk

Elsa
  • 27742 reacties
  • 19 augustus 2012
Ok Dirk, en bedankt dat je ons verder op de hoogte wilt houden.

groetjes, Elsa

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 353 reacties
  • 19 augustus 2012
Normaal hebben bijna alle moderne smart TV's toch nog één scartaansluiting? Op mijn recente (6 maand) samsung 40" is er één voorzien, natuurlijk het is niet de bedoeling als je via hdmi kan kijken dat je met een scart kabel kijkt, geen HD zenders en iets minder beeldkwaliteit op een groot scherm.

Dirk: dus je kan geen TV kijken? geen hdmi signaal en als alternatief geen scart? Heeft de technieker de modem (reset), de splitter, en alle bekabeling nagekeken, een lijntest gedaan, als de decorder reeds 4 maal is vervangen zonder resultaat zou ik overwegen om de bbox te vervangen...bellen naar BGC voor een omruilnummer.

mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Legend
  • 6492 reacties
  • 19 augustus 2012
Op een HD-ready 37' is het verschil tussen eeen kwaliteits-scart en een HDMI-kabel miniem sedert ik de V4 heb. Met de V3, 3 maanden geleden, was het verschil véél groter, zowel wat beeld als geluid betreft. De scart gebruik ik nog enkel doorgelust via een DVD/HDD-recorder. Maar het zou niet mogen gebeuren dat de decoder niet meer zou werken via HDMI natuurlijk. Het is inderdaad de nieuwste technologie.
De timer van mijn TV werkt dan weer niet via HDMI, je kunt nl. bij de timerinstelling enkel een TV(analoge)zender kiezen als startzender, maar bij scart pusht de decoder zijn signaal naar de scartingang v/d TV, bij HDMI werkt dat niet en start hij op een analoge zender v/d TV. Daarom laat ik de scart er nog tussenstaan. Ik moet dan wel steeds manueel naar HDMI schakelen, maar dat is minder erg.

Elsa
  • 27742 reacties
  • 19 augustus 2012
@ JDM, die bug is wel gekend dat er bepaalde TV toestellen of beter gezegd bepaalde types van toestellen niet meer goed werken met Charles.

Net als in het begin van de vorige versie van software er ook problemen waren met hdmi en toen was ik ook bij de slachtoffers met mijn 40 inch flatscreen van Sony, het heeft enkele maanden geduurd voor het probleem met HDMI opgelost was.

@ Sinjoor nu doe je er mij aan denken dat ik de klok die in beeld komt ook moet bijwerken want die wordt inderdaad via HDMI niet bijgewerkt hé

Groetjes, Elsa

• Practitioner
  • 38 reacties
  • 19 augustus 2012
Ik heb vermoedelijk een variant van die bug sinds een paar dagen ... Als ik tegenwoordig mijn televisie (een Philips LED-tv) en decoder (nog een versie 3) opstart, ontvangt de televisie geen videosignaal van mijn decoder via de HDMI kabel. De HDMI kabel aan de decoderkant uittrekken en terug insteken herstelt de videotoevoer naar de televisie. Maar het blijft een vervelende bug ... Hopelijk raakt het snel opgelost ... PS: ik zit nog steeds op de oude softwareversie, dus blijkbaar is bij er een recente software update ook daar ergens een foutje ingeslopen?

Elsa
  • 27742 reacties
  • 19 augustus 2012
heb je de decoder al eens gereset door spanning uit te trekken en 10 seconden wachten om de spanning terug aan te sluiten.

Als dit niet helpt dan zou ik eens een Factory reset proberen van de decoder zie op ricy's blog: http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec

Als dat allemaal niet helpt kan je proberen van de volgorde van opzetten eens te veranderen dus eerst TV en dan pas decoder of omgekeerd om te zien of dit helpt.

Ik geef je maar enkele tips mee die je eventueel van je problemen kan af helpen.

Laat mss eens iets weten of er één van de tips geholpen heeft

Groetjes, Elsa

Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)

Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Elsa
  • 27742 reacties
  • 26 augustus 2012
HDMI problemen zouden met Charles_...240 opgelost zijn

Raad van een BGC operator ( zo 26 aug 2012 )

• Als een opname niet in de lijst met de opnames voorkomt,
DOE GEEN FACTRESET!!
Kan met de huidige software, waar nog fouten inzitten, conflicten geven.
• Een gewone RESET (Reboot); spanning uit, na 20sec terug aan; kan geen kwaad.
• De Charles_....240 versie is er gekomen
enkel om de hdmi problemen op te lossen
,
de externe firma die de Charles software uitschrijft
is volop bezig met de bugs eruit te halen! BRON:http://community.belgacom.be/comment/79952" rel="nofollow

groetjes, Elsa