Na enkele stoten van Proximus reeds in het verleden is het vandaag de wijselijk druppel geworden om mijne emmer te laten overlopen en verlaat ik deze mobiele provider.
Waarom?
Over 14 dagen koop ik mij een Iphone 4s aan.
Ik stel hem volledig in volgens de richtlijnen die Proximus geeft op http://www.proximus.be/iphone.
Het versturen van een mms lukt perfect en komt onmiddelijk aan. Dus vanaf dan zou ik volgens de laatste pagina op bovermelde link mmsjes moeten kunnen ontvangen. Niks is echter waar.
Men ouders zijn voor 3 weken op vakantie en sturen mij meermaals mms'en door die niet toekomen.
Hiervoor neem ik contact op met de klantendienst van Proximus en die geven het op hun beurt door naar de technische dienst en ik zou automatisch merken of het probleem al dan niet inorde is als ik de mms'en toch nog aankrijg binnen de 24u.
Daags erna krijg ik alle mms'en toegestuurd die men ouders uit het buitenland mij meermaals en voor niks eigenlijk (1x had voldoende geweest) hebben verstuurd.
Dus probleem opgelost denk ik!
Tot afgelopen vrijdag. Men vader verstuurd nog enkele mmsen naar mij,en vraagt me of ik ze heb ontvangen.
Helaas moet ik hier negatief op antwoorden. Als test stuur ik mezelf een mms. Resultaat? Na een uur wachten nog geen mms van mezelf.
Dus ik besluit de klantendienst op te bellen. Daar leg ik mijn probleem uit en die mens zegt : Voor dat probleem moet je morgen zaterdag tussen 8u en 20u met de technische dienst van Proximus contact opnemen en zij gaan dit probleem oplossen voor U.
Maar ik zal tijdelijk Uw mmsen doorsturen naar je e-mailadres.
Mij geen probleem.
Dus ik neem afgelopen zaterdag terug contact op met de klantendienst van Proximus,daar doe ik gans mijn verhaal al voor de 3de keer opnieuw.
De persoon in kwestie antwoord mij : De technische dienst is vandaag gesloten U dient daarvoor maandag contact op te nemen.
Waarop ik vraag : Waarom zei U collega dan gisteren dat de technische dienst vandaag te bereiken valt tussen 8u en 20u?
Momentje zeg hij ik zal eens proberen.
2 Min later komt hij terug aan de telefoon en zegt met dat het voor de dienst Quality is en die zijn pas maandag op en ik moet ervoor bellen tussen 8u en 20u.
Vandaag zijn we dus maandag en rond 10u beslis ik om contact op te nemen met de technische dienst.
Daar krijg ik een vrouw aan de telefoon waar ik voor de 4de keer mijn verhaal tegen doe in een week tijd en meld haar erook bij dat een collega van haar me gemeld heeft dat ik met de dienst Quality die contact op te nemen voor dit probleem.
Haar antwoord : Ik ga U de instellingen doorsturen via e-mail als die correct zijn ingesteld ligt het probleem niet bij ons maar bij U toestel.
Mevrouw zeg ik : Die instellingen heb ik zaterdag via proximus.be/iphone reeds ingegeven.
Haar antwoord : Die informatie dat daarop staat is foutief.
Ok dus ze stuurt de mail met instellingen en ik bevestig mijn ontvangst ervan.
Ze vraagt kan ik U verder met nog iets helpen? Waarop ik negatief antwoord en waarmee ze mij een prettige dag verder wenst en ik haar.
Ik bekijk de e-mail dat ze mij had verzonden. Wat blijkt? Die instellingen zijn dezelfde.
Allee hop nr 5 naar de klantendienst. Weer gans dat verhaal.
Die persoon in kwestie neemt met een dienst contact op waaruit blijkt dat mijn oude gsm nog actief staat in hun systeem om mmsen te ontvangen dus is het niet mogelijk om op de iphone mmsen te ontvangen meld hij mij. Als ik dan vraag waarom ik die test mms op de iphone wel heb ontvangen dan krijg ik als antwoord : Dat is onmogelijk vermits Uw oude gsm nog actief stond in het systeem ,maar dit is nu veranderd naar de Iphone 4 en is nu inorde.
Waarop ik antwoord : Ik heb wel een Iphone 4s waarop ik als antwoord terug krijg : Wel ja de Iphone 4s staat nu gekoppeld aan U nr om mmsen te ontvangen.
Maar zegt hij : Gelieve U e-mailadres te geven dan stuur ik U de instelling door via e-mail en dan werkt het binnen 2 min.
Allee hop voor de 2de keer geef ik mijn e-mailadres.
2 Min later ontvang ik een e-mail met instellingen voor de Iphone 3G.
Ik dacht al in men eigen : Mannekes zijn we ermee aant zwansen ofwat?
Ik goedgelovig klik op deze link : http://intraweb/custserv/jdrv/Public/Proxipact/gsm_equipment/USERGUIDE/NL/Iphone_MMS_Settings_NL.pdf n krijg ik als melding dat de pagina niet kan weergegeven worden. Ik zucht eens heel diep en denk in men eigen : Nog is een test mmsje sturen.
Natuurlijk komt dat niet aan!
Allee hop nr 6 naar de klantendienst. Ik krijg gedurende 10 min een wachtliedje te horen waarna ik uiteindelijk wordt doorverbonden of dat wat er toch op leek!
Na een paar keer bellen wordt het ineens muisstil en kan ik tegen iets praten dat nooit zal antwoorden.
Dus kan ik de telefoon neerleggen en poging 7 ondernomen.
Dus poging nr 7 richting klantendienst en ik krijg het al ferm op de zenuwen ervan.
Daar doe ik voor de 7de keer mijne uitleg tegen een vrouw.
Ze kijkt bij hun systeem en ze zegt mij : Uiteraard zal U geen mmsen ontvangen omdat die omgeleid zijn naar Uw e-mailadres.
Waarop ik bevestig dat dit klopt en dat ik het ook gemeld had vanmorgen bij haar collega maar dat die er geen reaktie heeft opgegeven.
Ze zegt : Ik ga het verwijderen Uw e-mailadres en dan voert U na ons gesprek nog eens een mms test uit en lukt het nog niet belt U maar terug.
Waarop ik cru antwoord : Pardon? Terugbellen mevrouw?
Ik denk er niet aan! Dit is nu al de zoveelste keer vandaag dat ik jullie contacteer en als het nu niet inorde is stap ik over naar een andere mobiele provider! Het hangt men keel uit!
Waarop zei antwoord : Dat moet U weten nog een prettig dag verder. Voor U ook nog antwoord ik haar.
En toen had ik iets voor mezelf : Nu is het genoeg geweest ik stap over naar Telenet Mobiel.
Misschien zal het daar niet beter zijn,dat zal de toekomst uitwijzen maar dit is al een 2de grote fout die ze maken bij Proximus bij mij.
De eerste grote fout was dat ze mijn contacteerde om mijn mobielabbonement te veranderen van (ik denk) 10mb naar 50mb want de prijs was hetzelfde en zou ingaan vanaf de nieuwe facturatieperiode.
Hiermee stem ik dus in.
Als de nieuwe facturatieperiode begint te lopen had ik zoiets : 50mb ik hoef naar niks te zien nu kom ik gerust mee toe!
Na 3 dagen krijg ik een sms dat ik aan verbruik van 7mb zit en een abbonement heb van 10mb en er weldra extra kosten aan zouden zijn verbonden.
Ik dacht : Hoe kan dat nu?
Ik telefoneer na men werk met Proximus en die bevestigen dat er een abbonement loopt van 50mb mobiel internet op mijn nummer en dat ik van die melding niets moet aantrekken.
Dat doe ik dan ook.
Na 2dagen krijg ik een sms dat ik miijn limiet van 10mb heb bereikt en dat er vanaf nu extra kosten worden aangerekend voor mobiel internet.
Ik dacht : Trek het mij niet aan zoals ze bij Proximus hebben gezegd.
Na de 2de week van men lopende factuur krijg ik een sms dat ik reeds aan 75 euro gsmverbruik zat.
Ik dacht bij mezelf : Hoe kan dat nu?
Dus ik bekijk mobiel mijn verbruik en ja hoor ik was al stevig aan het betalen voor mobiel internet.
Na men werk bel ik dus onmiddelijk naar Proximus en leg daar de situatie uit.
De persoon in kwestie bekijkt het systeem en zegt : Sorry mijnheer maar ik vindt hier niks terug van een lopend abbonement voor mobiel internet van 50mb enkel dat van 10mb vind ik terug. Waarop ik zeg : Hoe kan dat nu? Ik hb een 2 weken terug al gebeld en toen zei U collega dat er 1 lopende was van 50mb.
Nee zegt hij hier loopt enkel 1 va 10mb.
Waarop ik al dreiged meld : Dit pik ik niet! U collega belt mij vorige facturatieperiode met de melding dat ik voor 50mb mobiel internet hetzelfde dien te betalen als voor 10mb en hij vraagt of ik hier intresse voor heb waar ik positief op antwoord.
U collega zegt me vanaf de volgende factuur zal die 50mb actief zijn.
Een 2 weken geleden begint die nieuwe periode en krijg ik al na enkele dagen een sms dat ik bijna aan 10mb zit.
Ik neem dan contact op met jullie en dan krijg ik als antwoord : Er is een mobiel abbonement lopende van 50mb dus U moet zich niks aantrekken van die melding.
En nu verteld U mij dat er geen is van 50mb? Waarop hij negatief antwoord en waarop ik met dreigende taal zeg : Als ik dit dien te betalen ben ik onmiddelijk bij Proximus weg. Waarop hij dan zegt : U moet niet dreigen we komen er wel uit.
Uit eindelijk stellen ze mij het volgende voor : Dat ik het verbruik tot op heden betaal van mobiel internet en dat vanaf morgen die 50mb wordt gestart.
En dat ik voor de meerkost van lopende facturatie nog een credietnota zal krijgen en dat ze het van de komende facturen zullen aftrekken.
Hiermee stem ik in,maar het is wel een GROTE fout geweest van Proximus zijde die mij misschien heel veel geld had gekost als ik er niks voor had gedaan.
En nu dit... Dat gaat me iets te ver en daarom verlaat ik het Belgacom schip.
Sommige onder jullie kunnen misschien met zo een fouten leven maar ik niet!
En zijn ze bij Telenet ook zo,dan zullen die rap weten waar de deuropening is.
Sorry voor het lange schrijven,het geklaag en de eventuele schrijffouten.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.