Skip to main content

geen verbinding / signaal proximus

Ik ben sinds kort in het bezit van een htc one x en ben altijd pay&go klant geweest. In toeganspunten is Px Internet aangevinkt. In netwerkmodus is GSM/WCDMA automatisch aangevinkt. Het pay&go menu is ingeschakeld.

Wanneer ik Mobiel netwerk inschakel valt het signaal verschillende keren aan en uit. Wanneer ik in netwerkmodus WCDMA alleen aanvink en mij probeer te verbinden tot het proximusnetwerk krijg ik als melding: SIM-kaart staat geen verbinding met dit netwerk toe. Bij GSM alleen heb ik onmiddellijk verbinding met het netwerk, maar probeer ik dan te internetten dat valt het signaal continu aan en uit en duurt het heel lang voor ik internetverbinding heb. Daaruit leid ik af dat ik enkel in GSM alleen modus vebinding krijg met het proximus netwerk.

Ik heb de telefoon al meerdere keren terug op fabriekinstellingen gezet maar merk geen verbetering. Wel krijg ik dan als beschikbaar netwerk BEL PROXIMUS en niet PROXIMUS. Pincode Microsim intoetsen en BEL PROXIMUS niet meer beschikbaar, wel PROXIMUS. Ter info: met mijn oude Iphone 3GS geen enkel probleem, onmiddellijk verbonden op BEL PROXIMUS, onmiddellijk 3G, geen signaal die uitvalt en de volle streepjes op mn netwerk.

Op mijn werk is het Proximusnetwerk helemaal niet beschikbaar, raar want bij colleg's wel. Is het dan toevallig beschikbaar, staat de SIM-kaart geen verbinding met dit netwerk toe. Met de Iphone geen probleem

Graag jullie mening. Ik word er stilletjesaan zot van.

4 reacties

• 0 reacties
  • 4 juni 2012
Beste Jim,

Zou u mij uw oproepnummmer en klantennummer kunnen bezorgen via een privé bericht, zodat ik in eerste instantie kan nakijken of alles correct geactiveerd staat op uw simkaart?

Met vriendelijke groeten,

Eva

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 15 juni 2012
Beste Jim ,ik heb ook zoiets aan de hand,en bij mij hangt het niet aan de smartphone.Ik heb het probleem met een Nokia E72 en nu met een Samsung Galaxy S.

Bij mij thuis had ik vroeger bij de oude gewone gsm's (dus nog modus gsm) nooit een probleem met bellen en sms's.

Sinds HSPA en 3G netwerk kan ik soms niet bellen en sms'en, krijg ook geen telefoongsprekken en sms'en binnen.

Mijn netwerkmodus staat op automatisch.Zet ik modus gsm aan geen probleem ,maar dan heb ik ook geen mobile internet natuurlijk ,wel wifi.

Zet ik modus WCDMA aan dan kan ik niet bellen en sms'en.Dus moet modus automatisch zetten.

Ik heb al verschillende keren contact gehad met Proximus,en de uitleg is" kunnen we niets aan doen"

Ik moet er wel bij vermelden dat ik in Limburg woon en de dekking kan best veel beter in die Provincie.

Ik heb al overwogen Belgacom-Proximus te laten voor wat het is en naar Telenet of Mobistar te stappen,maar ik zit vast aan een abonnement en de opzegvergoeding is hoog.

Ik denk echt dat het iets met de antenne van Proximus te maken heeft.

Heeft nog iemand hier een probleem mee?

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 15 augustus 2012
Hallo,

Ik heb exacht hetzelfde probleem, heeft iemand al een oplossing gevonden of support gekregen vanuit Belgacom?

Alvast bedankt,

Sebastiaan

• Apprentice
  • 6 reacties
  • 16 augustus 2012
Sebastiaan ik heb al verschillende malen contact gehad met de klantendienst van Belgacom(6000).Wat is het antwoord,soms een mond vol tanden ,dan weer dat kan zijn mevrouw ,zal iets in u woning zijn ,dan weer ,"daar kunnen we voorlopig niets aan doen,u zal juist buiten de dekking liggen,awel als ik op het kaartje kijk van Proximus dan moet ik thuis zelfs 3G dekking hebben "enz....Wat raar is bij mijn Galaxy S ,achteraan mijn woning netwerk op E ,vooraan mijn woning Netwerk op H of soms 3G ,wat dat allemaal voor toestanden zijn weet ik niet.Nu weet ik niet in welke provincie jij woont maar Limburg is weer het vergeten gat zeker, en dan Belgacom maar stoefen over hun goed netwerk.Ze willen 4G opstarten ,dat ze maar eerst zorgen dat we 3G kunnen werken.

Misschien eens naar Bellens telefoneren in zijn ivoren toren.

Reageer