Goeiedag,
Bij de start van dit schooljaar blijkt dat mijn dochters nummer is afgesloten. Als kind uit het 6e leerjaar, nog volop haar eerste stappen aan het zetten in de wereld van telefonie, internet, social media - en dit met vallen en opstaan - blijkt ze de sms-berichten die voorafgingen aan deze afsluiting (pay&go krediet niet opgeladen) volledig genegeerd te hebben - de sms-berichtenbox stond namelijk niet op haar startpagina... WhatsApp, Tiktok en andere apps werkten gewoon verder, het kind had niets door.
Omdat wij als ouders een goede begeleiding in de wereld van telefonie en internet belangrijk vinden, cfr het clicksafe advies van Child Focus ivm kinderen onder 13 jaar, willen we haar stappen in deze wereld wel ondersteunen. Fouten maken hoort erbij. Maar blijkbaar is ze daardoor wél haar nummer kwijt, en moet ze haar hele omgeving beginnen contacteren indien ze een nieuw nummer krijgt. Is dat niet een al te drastische straf?
Bovendien gebeurt de communicatie blijkbaar alleen per sms, terwijl bij aankoop van de kaart deze werd geregistreerd onder mijn identiteitskaart en mijn e-mailadres, en het in de shop geweten was dat het een kaart voor een minderjarige betrof. Als vangnet is een communicatie uitsluitend per sms blijkbaar toch onvoldoende, wat ik ten zeer betreur van Proximus.
Ikzelf ben business-klant, en heb mijn nummer bij Proximus/Belgacom sinds 1998 ongeveer. Ik hoop dan ook dat er een tegemoetkoming kan zijn naar ons gezin toe, als trouwe klant, om ook de volgende generatie mee op weg te helpen. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat een heractivatie door dezelfde eigenaar echt niet mogelijk zou zijn.
(Concrete gegevens in mijn profiel)