Beste, Ik ben klantnummer 1525291 en heb volgend probleem. Ik kreeg op 15/11/19 een Smartphone Nokia 2.2 van mijn kinderen cadeau, maar ik vind de Smartphone van 9€ bij een Mobilus S-pack té groot om dagelijks bij mij te hebben. Ik draag al jaren mijn portefeuille in mijn hemd en daar kon nog net mijn vorige GSM bij, maar met deze Smartphone is een probleem. Ik wil die gerust 2 jaar behouden en de maandfacturen betalen. Maar nu krijg ik bij een Magazine-abonnement zo’n echt klein eenvoudig inklapbaar “smartphonetje of gsm-pje”, dat ik dit liever zou behouden omdat ik dit dagelijks dicht bij mij kan houden.
Als eerste oplossing dacht ik, mijn gratis SP aan mijn echtgenote te geven die weinig belt of wordt gebeld (ttz nooit haar gsm bij zicht heef), en omdat de nieuwe mij ZO EENVOUDIG LIJKT, maar die wil haar oudere “gsm” behouden. Dus zij wil wil niet mijn nieuwe SF, alhoewel ze nooit een berichtje zal sturen of een foto zal nemen, of zal surfen, omdat ze alleen belt of gebeld wordt.OK, dan behoud ik mijn Nokia Smartphone 0474087069 én mijn nieuwe kleine GSM-SMFd, maar ik vraag mij af of ik op 2 telefoons (GSM-SMF) hetzelde nummer kan bereiken ? WAARSCHIJNLIJK NIET ! Mijn tweede oplossing is dat ik een PAY&GO-kaartje koop en dit in mijn klein SMF-tje plaats en gewoon oplaadt wanneer ik wil. Maar waarschijnlijk moet ik daarvoor eerst een kaartje kopen en krijg dan een nieuw telefoonnnummer.
Daarbij komt dat ikzelf nog wel 2 (oude) PROXIMUS-SIMKAARTEN, maar ik weet niet welke telefoonnumers daarbij horen ! DUS kon ik mij nieuwe kleine SMF geen PINCODE ingeven … ! Wij zijn 65+ en de kinderen zijn al enkele jaren het huis uit, maar belden toen op onze kosten met GSM’s. Misschien horen die SIMKAARTEN bij één van hun GSM’s ???
VRAAG : WAT STEL JE VOOR OM MIJ DE GELEGNHEID TE GEVEN, EVEN TE TESTEN OF IK MIJN NIEUWE NOKIA 2.2 NODIG HEB, waarbij ik zelf als 67-jarige vind dat bij de NOKIA het eenvoudigste “telefoneren” of “oproepen beantwoorden”, en OOK “OPROEPEN AFSLUITEN”, nu het moeilijkst wordt. . Ik zou die beide enkele maanden (of jaren - 2 jaar abonnement Nokia) en dus zoals bovenvermeld een bijkomende P&G -kaartje kopen, en als 2é GSM bijhouden ….