Skip to main content

Comfort 10 is niet zoals beschreven op web

• 23 januari 2011
  • 5 reacties
  • 1785 Bekeken

Ben sinds verleden week overgestapt van een prepaid-formule naar een abonnement (Comfort 10). Ik ben nog geen kleine week abonnee bij Proximus en voel me al behoorlijk in het ootje genomen.

Heb gisteren (zaterdag bij wijze van test) wat telefoontjes gepleegd en wat blijkt nu als ik op de website mijn rekeningsaldo ga raadplegen ; het bedrag van mijn factuur is nu 10,22 EUR.
Men meldt me dat ik 14 minuten gebeld heb en 8 sms gestuurd (dus ruim beneden norm – bovendien is meerderheid van deze telefoontjes gepleegd in het weekend - via webdeal was dit 1 jaar gratis).

Ik dacht nochtans dat ik een contract waarin er maandelijks gefactureerd werd en dat daarin 55 belminuten of 67 sms-jes zaten.
Bovendien heb ik de bestelling geplaatst via de webshop die me gedurende een heel jaar gratis communicaties aanbieden naar alle vaste lijnen ‘s avonds en in het weekend. Zie bevestigingsmail.

Niets van dit alles is dus in orde.

Ongelooflijk teleurstellend. Bovenal dien ik nu een aangetekend schrijven indien ik van de dienst wens af te zien.

Dan probeer ik via klantendienst in de FAQs antwoord te vinden ; onbegonnen werk + nergens mogelijkheid een mederwerker vast te krijgen. Je bent gewoon in de val getrapt en hulp wordt er niet meer geboden ; slachtoffer wordt gewoon aan lot overgelaten.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 23 januari 2011
Je webfactuur is een tijdelijke factuur en houdt geen rekening met promoties etc... (staat ergens in die woorden te lezen).

Wacht je definitieve factuur af en bekijk dan eens of deze zijn aangerekend.

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 23 januari 2011
Overzicht van uw rekening
Dan heb ik liever dat men deze infornatie niet geeft dan dat deze volledig uit de lucht gegrepen is.

Is een vals gevoel geven van geweldige serviceverlening

Waarschuwingen via sms
Huidig totaalbedrag Tot dusver werd een bedrag geregistreerd van € 10,22 Wijzigen
Totale activeringskosten € 0
Totale maandelijkse kosten € 10
Totaal voor de gesprekken € 0 / 20 minuten
Dit bedrag houdt geen rekening met de oproepen gevoerd in het buitenland.
Wijzigen
Totaal bedrag voor de Sms'en € 0 / 8 Sms'en
Dit bedrag houdt geen rekening met de Sms'en verzonden vanuit het buitenland.
Wijzigen
Totaal bedrag voor de Mms'en € 0
Dit bedrag houdt geen rekening met de Mms'en verzonden vanuit het buitenland.

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1480 reacties
  • 23 januari 2011
Er zijn toch geen kosten aangerekend voor gesprekken / sms en enkel de 10 euro abonnementskosten?

Zal dus een foutje zijn dat er 10,22 staat terwijl dit 10 euro moet zijn. (maar vermoed dat dit komt dat men - door een fout in deze applicatie - uitgaat van tarieven zonder BTW, deze er dan wordt bijgeteld en afgerond). Op je uiteindelijke factuur gaat dit gewoon 10 euro zijn.

Zou je wel zorgen beginnen maken als er effectief gesprekken en sms-en worden aangerekend die binnen je pakket zouden vallen.

• 0 reacties
  • 24 januari 2011
Beste wim.1442,

Ik heb uw bericht/vraag naar proximus doorgestuurd.

Ofwel nemen zij terug met u contact op ofwel gaat u een bericht van mij ontvangen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

• 0 reacties
  • 26 januari 2011
Beste wim.1442,

Proximus gaat zelf met u contact opnemen.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer