Hi,
Ik ben vorige week overgestapt van het oude Flex Giga Fiber Pack naar het nieuwe Flex+ Giga Fiber pack omwille van de aangeboden symmetrische snelheden.
Met mijn oude Giga Fiber XS Pack haalde ik altijd ~2,3 Gbps download & ~500 Mbps upload.
Echter op de nieuwe Flex+ Giga Fiber is mijn uploadsnelheid nu wel verhoogd & is mijn downloadsnelheid verlaagd (ten opzichte van mijn oude pack) maar in die mate dat er een redelijk verschil zit tussen beide snelheden.
Na meerdere bekabelde testen te doen met verschillend materiaal (zoals eigen router met 10G WAN poort rechtstreeks op de ONT, de meegeleverde PX Internet Box+, ...) op verschillende tijdstippen, haal ik nu ~1,8 Gbps download & ~2,3 Gbps upload? Terwijl de Flex+ packs toch bedoeld zijn om symmetrische snelheden te halen?
Ik zou verwachten dat mijn download & uploaded gecapped zouden zijn op dezelfde snelheid - namelijk 2 Gbps symmetrisch zoals de website weet te vermelden bij de commerciële specs van dit pack.
(Hoewel ik dacht dat dit symmetrisch 2,5 Gbps ging zijn - Type 4 volgens de specs die hier gepubliceerd waren: https://www.proximus.be/dam/jcr:7771909a-78da-49ed-8a6f-c887fac39d67/cdn/sites/wholesale/document/access/addendum-to-bitstream-fiber-pon-updated-and-new-xgs-pon-uni-rate-limiting-types-sharedsingle-vlan-approved~2024-12-02-09-40-38~cache.pdf)
Ik had gemerkt op het forum dat er ook issues waren met de Ultra Fiber symmetrische snelheden bij sommige klanten dus misschien loopt er hier bij mij ook iets fout...
Zou er toch nog iets kunnen verkeerd staan aan mijn lijnprofiel / type waardoor ik dit verschil heb van ~500 Mbps tussen de download- en uploadsnelheid?
P.S.: alle materiaal, inclusief de ONT, is al eens herstart.
Bedankt alvast!