Sinds een aantal weken valt onze DSL verbinding continu uit…
Normaal gezien moet op dat moment de Proximus 4G modem de connectie overnemen als back-up, maar 50% van de tijd werkt dat ook niet.
Heerlijk dat je als bedrijf niet kan werken daardoor...
Nu op zich was ik toen snel aan de lijn met een business expert en die heeft onmiddellijk een technieker dispatched… voor de eerste keer…
Ja hier gaan we…
De technieker kwam langs, goede service, die wist me te zeggen dat er niets mis was met de DSL lijn en dat bij mij binnen eigenlijk ook alles OK leek. Vervolgens heeft die toch voor de zekerheid het volledige DSL contact in de muur vervangen, omdat er op het oude toch een beetje corosie zit en dat kon de oorzaak zijn.
Hij gaf wel de disclaimer dat wanneer hij zelf teste op de DSL kabel zelf, dat die af en toe wel geen goed test resultaat gaf, nu ja een stukje van de kabel knippen, terug connecteren en dan bekijken...
Nu ok, dat leek de oplossing te zijn, want alles werkte erna…
Voor welgeteld 1 week, dan begonnen dezelfde problemen opnieuw…
Daarop volgend terug onmiddellijk contact gehad met een business expert, die dezelfde dag onmiddellijk een nieuwe technieker stuurde en ook daar… die man wou mij echt helpen, maar begon al met de statement dat ik een uniek probleem heb waarvan de oorzaak moeilijk te achterhalen valt…
Deze man is in de kast op straat gaan kijken, heeft daar wat settings veranderd…, deze man heeft OPNIEUW het DSL contact in de muur veranderd door nog een nieuwer exemplaar en dan wou hij ook nog meteen mijn volledige modem/router veranderen, om zeker te zijn…
Daar liep het mis, de nieuwe router kreeg die maar niet aan de praat (DSL kwam maar niet in orde) en die speelde ook niet netjes met de 4G back-up… dus ik had geen internet meer op dat punt..
Met de handen in het haar is die man nog eens naar de kast op straat gaan kijken, maar uiteindelijk heeft hij de oude router teruggehanden op het nog eens nieuwe DSL stop contact en toen werkte het voor even…
Hij zei dat dit geen oplossing was en dat een speciale dienst van Proximus moet komen om verdere problemen op die DSL kabel te bekijken… en hij ging dat doorgeven.
Kleine nuance, net iets langer dan een jaar geleden heeft Proximus de DSL kabel van aan de straat tot in mijn huis reeds al vervangen door een nieuwe….. dus zou die dan nu al weer kapot zijn?
Ondertussen niets gehoord van dieper onderzoek en mijn probleem bestaat dus nog steeds. Vandaag gebeld, weer snel aan de lijn met een business expert en die gaat mij vandaag nog eens een technieker sturen…
Mijn vraag was wat die dan nog anders ging kunnen doen dan de vorige 2 en het antwoord was, dat weet ik niet, laat het me even checken met iemand hogerop… ik heb dan een minuutje of 5 naar wacht muziek geluisterd om dan te horen dat “de technieker” toch gewoon eerst nog eens komt vandaag tussen half 1 en 5…
Proximus, dit is geen oplossing, dit is uitstel van executie. De situatie bewijst dat hetzelfde doen voor probleem op te lossen niet werkt, dus waarom zou dit nu wel plots werken en wanneer komt er nu eens iemand deftig die kabel uitlezen van aan de kast tot aan mijn huis?
En ook, waarom werkt die 4G back-up voor geen meter?
Waar betaal ik eigenlijk voor?
Klant 61xxxxx38
Graag asap oplossen, wij kunnen hier niet werken zo.
Vraag
DSL verbinding valt continu uit
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.