Dag allen,
Thuis en in de zaken van mijn ouders gebruiken we telenet met IP-cams waarvoor ik op de modem poorten moet openzetten om te kunnen verbinden (logisch)
Nooit problemen mee gehad.
Nu gaan alleen wonen en wou eens Proximus nemen omdat ik er goede dingen over hoorde.. Maar poorten openzetten is precies te moeilijk voor Proximus?
- Via myproximus, firewall gegaan en geavanceerde modus aangezet
- IPv4 Port forwarding ingevuld zoals ik al jaren doe
- Via websites zoals canyouseemee.org poorten nagekeken en alles blijft dicht
- Modem al herstart, al eens 6min zonder spanning gezet (ook een raar getal)
- 24u gewacht
- niks.. Support kan niet helpen, de dame aan de telefoon snapte helemaal niets wat ik zei en moest alles vragen aan “tech support” hij zei dat alles open is en via een website controleren of poorten open staan kende hij niet.
- Vriendelijke vrouw aan de telefoon zei uitendelijk: wij geven geen support hierop je moet iemand extern inschakelen. Ja ok ik ben de persoon extern dan wan ik weet wat ik moet doen alleen werkt de software van Proximus niet :)
- Heb de internetbox+ met firmware SGC53001126
- Poorten: 80 37777 37778
De forums hier zitten al JAREN vol met klachten hierover maar blijkbar kunnen maar enkele “high tech support” hiermee helpen? Wie zijn deze speciale mensen en hoe contacteer ik ze :)
Worst case is dat ik moet overschakelen naar een andere provider zeker?