Skip to main content
Beantwoord

internet-profiel


Hello, een tweetal weken geleden had ik een profiel van 85/25, is nu nog 60/15.

Wat zou de reden hier voor zijn?

Zou de lijn eens kunnen getest worden & eventueel terug naar het vroeger profiel gezet worden aub?
grts Filip

Beste antwoord door GeertC

Filip_039 schreef:

Beste Geert

dat kan eventueel morgen of volgende week, maandag of woensdag.

groeten

Filip

 

Maandag 17/02 tussen 09:00 en 13:00 zal een technicus langskomen.

 

Geert

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

13 reacties

Martin
  • 33256 reacties
  • 11 februari 2025

Een mogelijke reden kan zijn dat het automatisch dynamisch lijn management systeem (DLM) je lijn niet op die hoge snelheid kan houden omdat er lijnen die in de zelfde distributie kabel als de uwe hierdoor onstabiel worden.

De PX moderatoren kunnen altijd proberen om je lijnsnelheid te verhogen maar dat wil daarom niet zeggen dat de DLM na verloop van tijd die hoge snelheid zal kunnen behouden.

Wat je wel altijd moet kunnen halen is de gegarandeerde snelheid die je kunt opvragen via:

https://proximus.be/internetsnelheid  en daar zal de de DLM dan proberen om die in stappen te verhogen zolang de stabiliteit van uw lijn en die van anderen in die distributiekabel niet in het gedrang komen.


  • Auteur
  • Practitioner
  • 34 reacties
  • 12 februari 2025

Beste Martin , bedankt voor je bericht, na de test krijg ik het volgende 

Geadverteerde snelheid

tot 100 Mbps download - tot 30 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 56% van de lijnen met jouw configuratie

74.5 Mbps download - 27.6 Mbps upload

Dat was het profiel dat ik vroeger had.

 

groeten

Filip


  • Auteur
  • Practitioner
  • 34 reacties
  • 12 februari 2025

Beste Martin, de wijziging in profiel is gebeurd, nadat ik in de Proximuswinkel langstgeweest

ben, toen heb ik bij mijn pack Flex XS een tweede mobiel abonnement laten plaatsen.

groeten

Filip


Martin
  • 33256 reacties
  • 12 februari 2025

Best afwachten of de PX moderatoren je op een hoger profiel/snelheid kunnen zetten dat hoger is dan uw gegarandeerde snelheid 


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2129 reacties
  • 12 februari 2025

@Filip_039 

Ik heb het profiel van je aansluiting uitgemeten en dit bedraagt een snehleid van 50 mbts 

Dit zorgt voor een snelheid rechtrstreeks op je modem van 60/15 mbts, zoals je idd had vastgesteld.

Deze snelheid kan op dit moment echter niet verhoogd worden.

 

Geert 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 34 reacties
  • 12 februari 2025

Beste Geert

het profiel 85/30 heb ik steeds gehad, wat is in feite het probleem? Sinds januari is de prijs verhoogd

en is de snelheid verlaagd. Rare wending toch?


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2129 reacties
  • 12 februari 2025

@Filip_039 

Inderdaad heel vreemd, 

in ieder geval kan ik het niet meer hoger zetten dan de huidige ‘60’.

 

Ik laat dit verder onderzoeken en hou je zeker hiervan op de hoogte.

 

Geert


  • Auteur
  • Practitioner
  • 34 reacties
  • 12 februari 2025

Beste Geert

 

zonet mijn buurvrouw gecontacteerd met hetzelfde abonnement & 2 huizen verder, heeft nog steeds

het profiel 85/30. 


  • Auteur
  • Practitioner
  • 34 reacties
  • 13 februari 2025

Beste Geert

momenteel is mijn profiel nog maar eens verlaagd!  Nu naar 50/12.5.

Ik ben meer dan 40jaar klant, heb internet & 2 mobiele abonnementen.

De prijs is dit jaar terug gestegen, maar de kwaliteit gaat achteruit.

Graag een oplossing, mijn buurvrouw 2 huizen verder, zelfde abonnement

heeft 85/30, hier klopt iets niet.

groeten

Filip


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2129 reacties
  • 13 februari 2025

@Filip_039 

Ik zou hier eens een technicus voor willen langssturen, wanneer zou dit mogelijk zijn voor jou?

 

Geert


  • Auteur
  • Practitioner
  • 34 reacties
  • 13 februari 2025

Beste Geert

dat kan eventueel morgen of volgende week, maandag of woensdag.

groeten

Filip


GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 2129 reacties
  • Antwoord
  • 14 februari 2025
Filip_039 schreef:

Beste Geert

dat kan eventueel morgen of volgende week, maandag of woensdag.

groeten

Filip

 

Maandag 17/02 tussen 09:00 en 13:00 zal een technicus langskomen.

 

Geert


  • Auteur
  • Practitioner
  • 34 reacties
  • 14 februari 2025

Beste Geert

 

bedankt voor de interventie👌

groeten & nog een fijn weekend 

Filip


Reageer