Skip to main content
Vraag

Proximus Webmail foutmelding.

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 84 reacties

Dit is de foutmelding die om de paar seconden verschijnt wanneer ik een te versturen mail aan het intikken ben. Ik kan niet meer verder werken, vooraleer ik die vervelende melding verwijderd heb, en dit moet ik om de 5 seconden doen. Hoe raak ik daar van af?

Windows 11 / Edge browser / Firefox browser / DuckDuckGo browser / ...

25 reacties

Martin
  • 32939 reacties
  • 3 januari 2025

Proximus moderatoren komen pas maandag terug langs

heb je nog altijd het probleem, zonet eens bij geprobeerd op W11/ Microsoft Edge / webmail.proximus.be 

En het werkt hier zonder probleem om mail op te stellen en te versturen.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 82 reacties
  • 5 januari 2025

Hier regelmatig dezelfde foutmelding bij opstellen van een e-mail. Bij heropstarten van de webmail is het euvel voor eventjes verholpen en staat die half afgewerkte mail dan (meermaals) in concepten. Mij lijkt het probleem zich voor te doen wanneer de mail tussendoor (automatisch) wordt opgeslagen. Zeer vervelend! Ik werk met Firefox.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 7 januari 2025

@jowantje: Exact hetzelfde van wat ik ervaar. Er wordt niet op gereageerd: zouden wij de enigen zijn met dit probleem?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3377 reacties
  • 8 januari 2025

@user ​@jowantje Dit was inderdaad een gekend probleem voor sommige van onze klanten, maar zou ondertussen opgelost moeten zijn. Ik zal jullie klanchten sowieso terug doorgeven. 

In tussentijd zou het wel moeten helpen om de cache/cookies te wissen in je browserinstellingen of een andere browser te gebruiken. 

Onze excuses voor het ongemak. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 8 januari 2025

Van drie browsers cache leeggemaakt, biedt geen oplossing.

Telkens wanneer de foutmelding verschijnt, wordt de mail in ‘Concepten’ opgeslagen.

Bij langere mails staan ze er wel meer dan 10 keer in.

Map Concepten

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3377 reacties
  • 10 januari 2025

@user  We hebben het probleem hier kunnen reproduceren en het is ondertussen doorgegeven zodat het opgelost kan worden. We hebben ook al gemerkt dat vooral klanten die een external account gebruiken (vb outlook.com, gmail.com ingesteld in je webmail) hier vooral last van ondervinden.

Ondertussen heeft mijn collega je mailboxen nagekeken. Jij hebt ook een outlook.com ingesteld in je webmail. Zou je die logingegevens eens kunnen nakijken of hem eventueel tijdelijk kunnen verwijderen om te zien of je het probleem dan nog hebt ? Accounts toevoegen in Proximus Webmail of Proximus Mail | Proximus

@jowantje Dit wordt inderdaad veroorzaakt door het probleem dat ondertussen is doorgegeven. We proberen je ondertussen al een tijdelijke oplossing te geven. Mijn collega is er nog mee bezig om je mailbox na te kijken momenteel. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 11 januari 2025

@HadewychT: Wanneer ik nu het outlook e-mailadres wil openen (iets wat ik zelden of nooit doe), verschijnt deze foutmelding en kan dit niet geopend worden:

Outlook emailadres

Ik kan een ander e-mailadres toevoegen, maar vind niet direct hoe een toegevoegd e-mailadres te verwijderen.

PS: Het account voor mijn Proximus mail werd (na een update door Proximus) gewijzigd: dit vermeldt nu 2 letters en 6 cijfers in plaats van het sinds jaren gebruikte MIJN.NAAM@skynet.be.

Outlook gebruikt ook van oudsher MIJN.NAAM@outlook.com, kan dit eventueel de reden zijn van deze foutmelding?

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4357 reacties
  • 11 januari 2025

U kunt normalerwijze uw outlook.com account in Proximus mail verwijderen via keuze

instellingen (rechtsboven wanneer ingelogd) en vervolgens links kiezen

e-mail en 

accounts (wijzigen of verwijderen)

P.S.

Ik ben er (voorlopig) wel niet (direct) in geslaagd via onderstaande een werkend outlook.com account aan Proximus webmail toe te voegen

IMAP & SMTP servers for hotmail.com - Microsoft Community

Martin
  • 32939 reacties
  • 11 januari 2025

&

Ik slaag er ook niet in om een mijn Yahoo account toe te voegen en ook niet de PX-Mail-app!

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 82 reacties
  • 16 januari 2025

@HadewychT Hier nog geen verbetering merkbaar in de webmail. Nog steeds voortdurend foutmelding bij opstellen van mails. Bij het tussentijds opslaan loopt het duidelijk mis, met heel wat onafgewerkte mails in de concepten tot gevolg… cookies verwijderen helpt niet en een andere browser gebruiken evenmin.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3377 reacties
  • 23 januari 2025

@jowantje Het is geëscaleerd, maar moeilijk te reproduceren waardoor verder onderzoek nodig is en het wat langer duurt voordat de oplossing er is. Onze excuses voor het ongemak. 

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 4 februari 2025

Ik heb dit probleem ook (webbrowser Edge) en ik wordt er tureluur van… De Web mail van Proximus is echt niet te gebruiken op mijn computer.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 82 reacties
  • 5 februari 2025

@Bocuse inderdaad en nog geen verbetering merkbaar na het laatste bericht van ​@HadewychT nu reeds 12 dagen geleden… ik denk er nu toch serieus aan om over te schakelen naar Gmail of dergelijke...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 7 februari 2025

@Bocuse, @jowantje, 

De onophoudelijke onderbrekingen door de massale foutmeldingen maken het gebruik van Proximus mail wel degelijk onwerkbaar. Ik ben ook aan het bekijken op welke manier ik deze dienst (?) het beste kan vervangen.

Mutlie
  • 1890 reacties
  • 7 februari 2025

Ik heb wel geen yahoo account, enkel een skynet en een gmail adres.

Zelf gebruik ik op mijn laptop/pc altijd Thunderbird, zowel voor mijn skynet en gmail. Ik ben er zeer tevreden ervan en kan het aanraden.
Regelmatig  raadpleeg ik toch webmail op mijn pc (moest er ergens een mail verloren gaan in spam of zo). Voor de volledigheid, via webmail bedoel ik zowel het algemene adres (in de vorm AB999999@skynet.be) als de aliassen. Geen probleem overigens met aliassen in Thunderbird.
Ik gebruik daarnaast dagelijks de Proximus mailapp op mijn smartphone.

Hout vasthouden, maar hier zijn er geen problemen Proximus met webmail

Martin
  • 32939 reacties
  • 7 februari 2025

allee dan ben ik niet alleen die geen problemen heeft met PX webmail ;-)

Mutlie
  • 1890 reacties
  • 7 februari 2025

Dawistdetogal ;)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 8 februari 2025

De problemen met Proximus Mail blijven zich opstapelen.

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn nochtans ok, verschillende keren opnieuw ingetikt.

PS: Reacties “dat je zelf geen problemen ondervindt” zijn overbodig, ze lossen geen problemen op. Gelieve die hier niet meer te publiceren. Dank u.

Martin
  • 32939 reacties
  • 8 februari 2025

FYI: je zou nog kunnen proberen door het wachtwoord eens te veranderen, wat bij sommigen soms ook een  oplossing biedt.

1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.
    Bekijk je producten
  2. Klik op Proximus Mail.
  3. Selecteer de gewenste mailbox in het dropdownmenu links. 
  4. Vul de velden in:
    • In het veld Geef het nieuwe wachtwoord in rechts, typ een wachtwoord dat tussen de 8 en 15 karakters lang is, minstens 4 letters, 1 cijfer en 1 hoofdletter bevat. Speciale karakters zijn toegestaan.
    • Herhaal het wachtwoord in het veld Bevestig het nieuwe wachtwoord.
  5. Klik vervolgens op Aanpassen

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 10 februari 2025

@Martin: Wachtwoord gewijzigd, inloggen ok, testmail willen versturen maar er kwam onmiddellijk al de foutmelding: “We ondervinden problemen met de service, probeer het later opnieuw”.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 82 reacties
  • 20 februari 2025

@HadewychT Ondertussen zijn we 27 dagen verder sinds jouw laatste bericht. Bij mij alleszins nog weinig verbetering merkbaar. Ons geduld wordt wel erg lang op de proef gesteld...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 21 februari 2025

@jowantje  Hier hetzelfde. Mijn laptop werkt perfect, de problemen doen zich uitsluitend voor bij Proximus webmail.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • 84 reacties
  • 24 februari 2025

Ik had een tijdje Proximus webmail opzij gezet. Nog eens gaan kijken en alles blijkt nu probleemloos te werken, geen enkele foutmelding meer. Zelf heb ik er niets aan gewijzigd, de oorzaak van de problemen deed zich blijkbaar voor aan de kant van Proximus. Ik hoop dat zij dit hebben kunnen herstellen zodat ze iedereen hiermee te kunnen helpen indien nodig.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3377 reacties
  • 25 februari 2025

@jowantje ​@Bocuse Kunnen jullie eens kijken of er nog mails in de ‘draft’ zitten ? Dan kan je deze folder best leegmaken.

Hebben jullie nog een andere account, vb gmail, ingesteld in jullie webmail ? Kunnen jullie eens testen of je de problemen nog hebt als je deze extra account verwijderd ? 

We hebben jullie mailboxen nagekeken en zien daar geen errors. Moesten deze opties toch niet helpen, samen met het verwijderen van cookies, mag je me extra voorbeelden doorgeven via PM (tijdstippen, evt screenshots hier posten)

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 82 reacties
  • 27 februari 2025

@HadewychT Geen mails in de ‘draf’ en geen andere account ingesteld. Cookies werden reeds herhaalde keren verwijderd.  Mails opstellen en versturen lijkt nu beter te lukken. Mails openen hapert nog (bolletje blijft draaien). Mail terug sluiten en opnieuw openen brengt hiervoor een oplossing. Ook mails afdrukken lukt niet altijd. Soms moet hiervoor opnieuw worden ingelogd...

Reageer