Skip to main content
Vraag

Windows Live Mail werkt niet - skynet email

• 13 augustus 2024
  • 17 reacties
  • 593 Bekeken

Sinds juni 2024 kan ik geen e-mails meer ontvangen of versturen via Windows live mail. Ik denk dat dit komt omdat ik de server niet juist instel. Iemand een idee hoe ik dit juist instel? 

Als foutmelding krijg ik dit: 

Voor het account Skynet (Bakkerij-Francois) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

Server: 'pop.proximus.be'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0F
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Nee

Er is zeker en vast geen internetprobleem. 

Dit zijn mijn huidige settings: 

Alvast bedankt. 

This topic has been closed for comments

17 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 13 augustus 2024

Niet meer nodig. 

Ik heb de servers naar pop.skynet.be en relay.skynet.be veranderd en de poorten naar standaardinstellingen gebracht en kan ontvangen en versturen. 

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 7 februari 2025

Dag,

Ik kan sinds gisteren ook geen mails meer versturen via WLM, ontvangen geen probleem, is nochtans ingesteld op de standaardwaarden zoals hierboven: uitgaande mail SMTP poort 25/inkomende mail POP3 poort 110

Daar is verder niets aan de instellingen veranderd, raar.

Met de telefoon en de webmail Px werkt alles normaal.

mvg.

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 7 februari 2025

Moet de uitgaande poort niet 587 zijn? (zoals reactie voor de jouwe)
Verbindingsbeveiliging  STARTTLS
Servernaam:     relay.proximus.be

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 7 februari 2025

Er zijn geen instellingen gewijzigd, alles draaide goed, tot gisteren, heb al van alles geprobeerd, vind WLM nog altijd één vd beste programma’s, klaar en duidelijk.

Martin
  • 33518 reacties
  • 7 februari 2025

@jdm_01 kun je geen e-mails versturen :Bescherm je mailbox om e-mails te versturen | Proximus

Staat het bij u dan zo ingesteld zoals ook aangegeven op de PX site E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus namelijk:

• Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Vul je volledige e-mailadres en het wachtwoord van je mailbox in.

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 7 februari 2025

Dit is de volledige wijze van instellen waarvoor dank ;)

@jdm_01 
Dat het gisteren werkte is bijzaak, de hoofdzaak is (1) dat het vandaag niet meer werkt en (2) je uitgaande poort  - 25 - de verkeerde poort is.
Poort 25 is de standaard poort voor SMTP, maar is onbeveiligd en niet versleuteld.
Poort 587 is wel beveiligd en is een TLS verbinding. Sinds wanneer Proximus poort 25 afsluit is me niet bekend, maar in ieder geval geeft ze in haar handleidingen poort 587 op.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html

bijvoorbeeld

Martin
  • 33518 reacties
  • 7 februari 2025

@jdm_01 En hou er ook rekening mee dat Windows Live Mail al jaren lang geen beveiligingsupdates meer ontvangt en betekent dat je beveiligingsrisico's riskeert.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 7 februari 2025

@Martin 

Idd. al paar jaren geen ondersteuning meer.

Spijtig, was of is een goed product.

Die New outlook trekt op niet veel!

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 7 februari 2025

Het enigste dat ik nog kan proberen is de accounts verwijderen en ze opnieuw instellen met een IMAP server.

mvg

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 8 februari 2025

Mijn werkende instellingen (Thunderbird)

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 8 februari 2025

Werk voorlopig verder met de Px webmail.

De instellingen die ik al jaren onveranderd en zonder problemen tot deze week gebruik zijn:

*uitgaande mail SMTP poort 25 relay.skynet.be

SSL verbinding: aan

*inkomende mail POP3 poort 110  pop.skynet.be

SSL verbinding: uit

mails komen binnen maar worden niet verstuurd!

mvg

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 8 februari 2025

@jdm_01 
Hebben we je ondertussen al niet 4 maal verteld dat je poort 25 moet vervangen door poort 587 ?
Poort 25 wordt geblokkeerd wegens onveilig.
Zie openings post, daar werkt de uitgaande mail met poort 587.
Zie ook de raad van @Martin (en van mijzelf).
Hopelijk lees je ditmaal (de 5e keer !!! )  dat we je deze raad geven:
hier is hoe je de mail instelt in Windows.
En wat zie ik daar staan? poort 587.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/je-mailbox-instellen/email-instellen-op-je-gsm-tablet-of-computer.html

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 8 februari 2025

Beetje beleefdheid is hier wel prioriteit, moet dat geen 4x lezen om dat te begrijpen, heb dat al allemaal 10x uitgetest zonder resultaat!

Sluit deze topic af.

Mutlie
  • 2029 reacties
  • 8 februari 2025

Dat uittesten heb je niet verteld.
Integendeel, je blijft poort 25 herhalen in (bijna) elke post!.
Dan moet je niet verwonderd zijn dat we beetje kregelig worden dat we denken dat je niet luistert, he.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 360 reacties
  • 8 februari 2025

Hier is geen plaats voor kregeligheid.

Mijn mail in en uit heeft altijd perfect gewerkt met de instellingen die ik aanhaalde, ook met poort 25, opeens sinds woensdag is dat zomaar veranderd, als elektro technieker moeilijk uit te leggen! 

Zal mij toeleggen op new outlook of de webmail. 

Martin
  • 33518 reacties
  • 8 februari 2025

@jdm_01 mss val ik wel in herhaling maar ik het gratis mailprogramma thunderbird vind ik wel beter dan ‘New Outlook’ , heb daarmee tot nu toe nog nooit last mee gehad, enfin aan u  uiteraard de keuze.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2125 reacties
  • 10 februari 2025

@jdm_01 Helaas kunnen wij hier niks aan wijzigen gezien het wel werkt via webmail en gsm.

De instelling zullen vermoedelijk dan toch niet meer correct zijn.

@Martin en ​@Mutlie doen hier telkens hun uiterste best om iedereen zo snel mogelijk verder te helpen, waarvoor dank, op de momenten dat wij, Proximus moderatoren, niet aanwezig zijn.

Gezien de conclusie: “werken met een andere mailclient” zal ik dan ook dit topic sluiten.