Beste,
Al enkele jaren sinds onze laatste verhuis vind ik dat wij vaak sukkelen met onze internet snelheden (internet Maxi). We komen nooit hoger dan ~15.0/1,8 mbps down/up snelheid. Leuk om met één toestel streams te bekijken maar wanneer je daar een tweede bovenop gooit wordt het vaak lastig (beide via kabel).
Deze getallen zitten ook heel ver van de maximale snelheden (100/30) die Proximus kan aanbieden als ik de internet packs bekijk. Deze maximalen kunnen niet overal gegarandeerd worden en dat begrijp ik ten zeerste. Maar onze snelheden zitten, vind ik, toch een heel pak onder deze maximale getallen.
Afbeeldingen en videos uploaden naar cloud opslag heb ik thuis al enige tijd opgegeven want dit neemt uren in beslag.
Na enkele malen over meerdere maanden er de B-Box 3 Sagem Tool 0.13.0 er bij te halen merk ik telkens op dat vectoring op ‘no’ staat en DLM profile op ‘unknown’. Na een poging te wagen om me bekender te maken met deze termen vroeg ik me af of deze voor ons adres mogelijks kunnen wijzigen. Beide termen lijken een optie te hebben om snelheden te verhogen/verlagen als ik het goed heb?

Bovenstaande screenshot is deze ochtend genomen. Ik heb anderhalve dag geleden een lijntest uitgevoerd via het nummer 0800 22424 samen met een herstart van de modem. De waarden in deze screenshot zijn niks gewijzigd en zijn al jaren dezelfde voor zover ik weet.
Alvast bedankt om dit te lezen en hopelijk meer informatie te bieden.