Beste Proximus medewerkers,
We zijn al meer dan een jaar aan het proberen informatie te verkrijgen + installatie fiber (zodra beschikbaar), eerst via de hoofdaannemer waar weinig goed liep > vertegenwoordiger/verantwoordelijke fiber die naliet ons te informeren > nu door zelf de installatie aant te vragen via onze prive & we kijken dan ook uit naar de voltooing van de laatste (?) werken ifv onze nieuwe installatie.
Ik was geen proximus fan, de klantendienst en ongetwijfeld dit forum lijkt evenwel zeer professioneel en toch flexibel.. jullie doen absoluut jullie best - maar de achterliggende diensten en hoe deze (niet) ‘functioneren’ zoals het mag of zoals jullie beloven.. dat is voor mij onbegrijpelijk en maakt het tough love om met jullie samen te werken, enkele openstaande vragen (zie privegegevens voor klantnummer en order, opgelet werfadres is verschillend van facturatie):
- We wachten (on)geduldig op meer nieuws van de benodigde werken tussen 10 en 17 november (vermoedelijk zal er deze week communicatie komen van jullie dus we zijn mss iets te snel deze keer.)
- We vroegen een overdracht naar de zaak maar kregen geen feedback na de aanvraag van 12 november (we stuurden de vraag opnieuw binnen via mail)
- Gezien de hele point van fiber binnen te brengen voor ons neerkomt op klaarmaken voor de toekomst & dat wij een dual wan verbinding opzetten waarvan jullie 1x fiber mogen aanleveren > wat kan ik nog doen/wat zijn de technische vereisten om fiber rechtstreeks binnen te brengen, momenteel heb ik 1x lc single mode duplex voorzien in de serverkast en gezien nieuwbouw aan de perceelsgrens is er een energiebocht waarin voor jullie nog plaats is.
(we vragen het technische antwoord al meer dan een jaar, de collega’s hebben hun best gedaan het dossier uberhaupt van start te laten gaan en men is ons momenteel redelijk op de hoogte aan het houden van de werken + er werd een tijdelijke mobiele oplossing bedacht… maar technisch kreeg ik nog steeds geen bevestiging of informatie over jullie aansluiting binnen/ONT(P) en dat jullie wel degelijk met lc connectie zullen toekomen op de installatie) - Note: soms maken jullie putten, leggen jullie dingen open, maar ze terug toe doen en de deksels correct vergrendelen, of mensen tijdig informeren lijkt me minder jullie ding…
- (een deel) factureren kunnen jullie wel al duidelijk..
We weten dat jullie ons telefonisch zullen willen proberen te helpen als we bellen, maar dat kan al meer dan een jaar niet aangezien de achterliggende diensten verantwoordelijk zijn en niet de gewone klantendienst. Deze forumpost dan ook om voor eens en voor altijd vooruit te geraken en jullie de ruimte te geven dit te bekijken op jullie tempo (en wij op ons tempo/na de uren) + in de hoop een volgende klant zijn lijdensweg wat in te perken. Toch telefonisch contact nodig, bel gerust in de namiddag of avond.
+1 voor de klantendienst
Maar voor het hele traject en nu nog niet te weten waar we staan kan ik weinig punten geven. Hartelijk dank om het even te bekijken en aan te geven hoe we verder kunnen.
Vriendelijke groeten!
Z&M