Kan ik in een Proximus winkel een technische vraag stellen over aansluiten van een DECT over een intern gedeelte van een oude koperlijn waar nu VDSL is aangesloten en de telefoonaansluiting op een BBOX V3+ ?
Proximus was de grote afwezige op de samenkomst “HALLE fiberklaar” op 19 juli in Halle om de inwoners te helpen bij vragen over de overstap naar fiber.
Afhankelijk wat mogelijk is, moet ik een keuze maken waar fiber zal binnenkomen. Langs de muur (wat veel graafwerk vraagt in een voortuin die schuin omhoog gaat) of via een bestaande wachtbuis in de kelder (waar dan een probleem stelt voor analoge telefoon aan te sluiten en de sterkte van WiFi signaal). Dit moet ik weten voor een aannemer langs komt voor het bepalen van de nodige werken aan de buitenkant.
In de nabije toekomst zal Solution30 langskomen maar zij leggen enkel de fiber aan onafhankelijk van de provider en dus niet de vragen van interne aansluitingen van een Proximus kan beantwoorden.
Dus had ik graag face-2-face overleg met iemand van Proximus om hem foto’s te tonen en vragen te stellen.