Ik heb 2 verdiepingen. De Proximus router staat in de huiskamer. Op de 1e verdieping heb ik een booster die staat op auto en werkt perfect. Ik haal daar 250 mbit+.
Nu wil ik de wifi op zolder verbeteren dus heb ik een extra booster aangeschaft. Ik heb deze volgens de handleiding op 'station’ mode gezet en gekoppeld via WPS aan de 1e booster. Dat lukt allemaal prima alleen mijn clients verbinden niet op de wifi booster op zolder. Ik kan daar rondlopen met m'n telefoon, die er 5 cm vanaf zetten maar niks, hij gaat altijd naar de booster op de 1e verdieping.
Ik heb repeater mode geprobeerd ook op zolder maar dan gaat hij direct naar de Proximus router en is de verbinding slecht.
Enig idee wat de juiste config is en hoe die toe te passen?
De 2 boosters met elkaar synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte waar geen signaal van de modem aanwezig is.
De eerste booster schakelaar achteraan op Auto-positie
De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie
Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.
Installeer je Wi-Fi Booster zo ver mogelijk van de b-box, net als de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats vervolgens de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster op de Station-positie.
De 2 boosters met elkaar synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte waar geen signaal van de modem aanwezig is.
De eerste booster schakelaar achteraan op Auto-positie
De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie
Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.
Installeer je Wi-Fi Booster zo ver mogelijk van de b-box, net als de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats vervolgens de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster op de Station-positie.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.