Ik heb maandag de helpdesk gebeld omdat mijn wifi de laatste 2 weken uitviel, connecteert terug na 1 min, na 10 min terug uit...maar op de modem blijft het wifi lampje branden. Dit was bij al mijn PC’s het geval, dus geen hardware probleem, maar waarschijnlijk iets met modem of kwaliteit van de lijn. Herstart van modem reeds gedaan ..maar probleem bleef aanhouden, en in huis is niets aan opstelling gewijzigd (meubels...enz)
Bij de helpdesk hebben ze mij gemeld dat dit waarschijnlijk te wijten was dat mijn slimme wifi niet aan stond (normaal staat hij altijd aan, of kan deze setting wijzigen na een herstart). Nu is de connectie wel stabiel maar mijn snelheid is nu slechts max 43Mbps ( heb Flex pakket van 100Mb).
Wellicht zit ik op de 2.4 frequentie en niet op 5.0. Kan iemand de kwaliteit van mijn lijn nazien (ook afgelopen 2 weken) en waarom de snelheid veel lager is ? De PC staat misschien 3-4 meter van modem, vroeger ook niet perfect maar was tenminste 70Mbps

