Hallo.
Er is erg veel onduidelijkheid of onze straat glasvezel heeft of niet.
Op de kaart gemaakt door Proximus zelf lijkt het van niet, maar als ik naar https://proximus.be/fiber ga, staat er dat Fiber voor ons beschikbaar is. Wij wonen al heel lang op onze straat en we kunnen ons niet herinneren dat glasvezel ooit was aangelegd hier.

Op dit moment zitten we op een Koperen VDSL2 netwerkdienst van Proximus van 92,5 Mbps MAX. Natuurlijk zou het fijn zijn om glasvezel (fiber) te hebben, maar hier zijn we echt niet zeker over. Wat moeten we doen om vast te stellen of dit beschikbaar is? Wij zouden we kunnen contacteren?
Een andere vraag is over het recente nieuws van een mogelijke snelheidsverbetering van het VDSL2-netwerk van Proximus:
Ik heb gelezen over ultra vectoring op VDSL2-lijnen en vraag me af of wij hier ook van kunnen profiteren of niet voor een internet met een hogere snelheid dan de standaard geadverteerde norm van 100 Mbps. Ik neem aan van niet, omdat dit nog zeer nieuw is bij Proximus.
Over het WiFi-netwerk van Proximus:
Onze SSID (WiFi naam) is WiFi-5.0-XXXX en WiFi-2.4-XXXX. Toen ik bij iemand thuis was, merkte ik op dat hun een Proximus-netwerk hebben met WiFi als SSID ‘Proximus-Home-XXXX’. Wat betekent dit? Wilt dit zeggen dat wij een verouderde modem hebben? Of wilt dit zeggen dat zij Fiber hebben?
Heel veel onduidelijkheid dus over drie belangrijke dingen, het zou fijn zijn als iemand hier een antwoord op kan geven.
- Groeten, Peter.