Beantwoord

Android TV box


Beste,

Bij een kennis van mij, een oudere dame is er ongevraagd een android tv box geleverd geweest.

Toestel enige tijd geleden aangesloten en alles werkte perfect. Nu krijgen ze op het scherm van hun tv volgende melding : STAND BY: Het Android TV apparaat wordt binnenkort uitgeschakeld. Druk op een knop om het ingeschakeld te houden. Alle spaar en sluimerstanden staan uit, zowel van TV als van Android TV box. Het is wel zo: die android TV box staat altijd aan en wordt nooit afgezet. Het is een oudere dame en met het bakje van Proximus zou ze alles ontregelen. Enkel de tv wordt s’avonds afgezet. Enig idee hoe ik dit kan oplossen voor deze dame?

icon

Beste antwoord door yellow 26 April 2023, 12:49

Bekijk origineel

11 reacties

@Peterpaulrubbens Is het als zij haar TV uitgeschakeld heeft dat dit gebeurt mss.

Je zou kunnen proberen van  HDMI CEC “Uit” te zetten, indien die aan staat.

  1. Druk op Bouton Retour au menu
  2. Ga naar (tandwieltje ⚙️) > Instellingen Toestel > Apparaat voorkeuren >  HDMI > HDMI CEC. Schakel HDMI CEC Uit.
Reputatie 3
Badge +1

Ik heb net hetzelfde probleem als Peterpaulrubbens schrijft. Dit is er gekomen na de laatste update van de V7 decoder, voorheen dit nooit voorgehad. Wat Martin voorstelde ook uitgeprobeerd, maar dat geeft geen resultaat. Moet er soms iets gewijzigd worden aan de instellingen, energiebesparing ?

Reputatie 7
Badge +3

@Peterpaulrubbens 

eventueel eens probleren via (tandwieltje) > Instellingen toestel > apparaat voorkeuren > energiebesparing > scherm uitzetten op ‘nooit’

 

Lukt het hiermee?

 

Geert

Reputatie 3
Badge +1

Beste Geert,  hiermee lukt het ook niet, want zo had ik de instellingen reeds eerder veranderd. Het blijft vervelend dat je tijdens het tv kijken deze melding krijgt. Wie kan helpen ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@yellow 

heb je al eens een reset uitgevoerd via het ‘menu’ zoals in dit filmpje?

Reset Android TV Box via de afstandsbediening - YouTube

 

Geert

Reputatie 3
Badge +1

Dat zal ik eens uitproberen op een niet tv kijken moment. Is er dan geen verlies van opnames?

nee want opnames worden in de cloud op proximus servers bijgehouden.

Reputatie 3
Badge +1

Na veel uittesten, denk ik dat ik het gevonden heb zonder een reset te doen.

Ondanks de recentste update heb ik toch nog eens op een  update laten controleren. Dit omdat ik vaststelde dat alle gedane wijzigingen, de androïd tv decoder hierop niet reageerde : ga naar instellingen (tandwieltje) → instellingen toestel → apparaat voorkeuren → over → systeem update

Daarna deed ik het volgende : ga naar instellingen (tandwieltje) → instellingen toestel → apparaat voorkeuren → energiebesparing → scherm uitzetten (heb ik nu op 8u gezet om te beletten indien dit op “nooit” staat, dat de TV blijft spelen bij inactiviteit) → bij “uitzetten van scherm toestaan” : aan  (blauw bolletje) of uit zetten (grijs). Het blauwe bolletje (aan) zorgt er dus voor dat de melding “stand by- het androïd Tv toestel wordt binnenkort ….” op het scherm verschijnt wanneer het aantal uur (in mijn geval 8u) verstreken is. Het is bijna ondenkbaar dat ik gedurende die 8u geen enkele toets meer zal aanraken en het daarom niet meer op het scherm tevoorschijn komt 😉 Bij uit, komt er geen verwittiging en schakelt de TV uit.

Om te bevestigen, druk op het huisje.

Hopelijk zie ik vanavond of dit gelukt is.

Reputatie 7
Badge +5

@yellow Heeft dit geholpen?

Reputatie 3
Badge +1

@ DaisyS

dit heeft inderdaad geholpen. Blij dat de melding niet meer op tv scherm komt. Groetjes.

Bij mij blijft het bericht komen. Of 't nou aan of uit staat, dus blauw bol of grijs bol....... 

 

 

 

Reageer