Keuze mobiel nummer

  • 13 March 2017
  • 4 reacties
  • 3643 Bekeken

Reputatie 2
Vorige week een nieuw gsm-abonnement geactiveerd binnen m'n Pack.

Daarbij duidelijk gevraagd of ik het gsm-nummer kon kiezen, niet omdat ik een of ander speciaal (makkelijk) nummer wil maar wel om te kunnen aansluiten bij een ander, bestaand nummer.

Geen probleem zei men, op het moment zelf kon de operator het nummer nog niet zien, maar ik kon gewoon terugbellen na ontvangst van de simkaart om het te laten wijzigen.

Dat ging ook gewoon: ik kon het gewenste nummer zeggen, het bleek vrij, en het zou snel geactiveerd worden. Tot daar allemaal geen probleem.

Vandaag krijg ik echter een mailtje (op het e-mailadres van m'n oude ISP dan nog, gelukkig werkt dat nog!) dat het niet mogelijk is het nummer te kiezen... en dat ik contact kan opnemen met de klantendienst als ik toch het nummer wil wijzigen (wat is het nu?!).

Ik dus nog maar eens bellen, waar de operator zegt dat ik niet het nummer kan kiezen maar wel de laatste twee cijfers (huh??). Ik dring aan dat er mij heel duidelijke beloftes gemaakt waren bij het aanvragen van het nummer en dat ik me dus beetje koud gepakt voel... bovendien staat het zwart op wit op de Proximus-website (https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptimise/particulieren/producten/opties/mobiel-opties-en-roaming/optimaliseer-je-gsm-abonnement-.html), ik citeer even:

[Silver: een combinatie van 6 cijfers naar keuze. Neem bijvoorbeeld enkele nummers van je vaste lijn (bijvoorbeeld: 047X XX 87 93, als je vaste-lijnnummer 02 xxx 87 93 is). Dit is helemaal gratis.
Bel onze klantendienst om deze optie te activeren. Als het gevraagde nummer vrij is, wordt het geactiveerd.


Daar voldoe ik allemaal aan: netjes aangevraagd, het nummer is vrij, en het is geen speciaal nummer waarvoor de (betalende) "Gold"-optie zou gelden.

De operator zegt iets dat de informatie niet klopt en bij aandringen (het staat zwart op wit op de website) dat dat nog van "Belgacom" is en niet geldt voor "Proximus" (huh-bis??) maar begrijpt wel m'n ongenoegen. Hij gaat navraag doen en zou me uiterlijk over een halfuur terugbellen... wat natuurlijk niet gebeurd is.

Hoe zit het nu, Proximus?!

4 reacties

Reputatie 2
Het verhaal heeft een nog veel absurdere wending gekregen: uiteindelijk is er ongevraagd een nummerwijziging gebeurd... van het verkeerde nummer in m'n pack! Daardoor is m'n partner dat nummer (dat al vele jaren in gebruik was) ineens kwijt.

Proximus, jullie hebben er een totaal potje van gemaakt, doe iets!

Support gecontacteerd maar daar konden ze niet meteen iets doen.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Bremel!

Kan u ons aanspreken via een privébericht? Dan kijken wij graag het nodige voor u na.

Een privébericht sturen naar Het Proximus Team doe je door te klikken op de volgende link en in het voorziene veld je bericht te typen en dan op "Verstuur" te klikken (= verzenden).

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679.

Mvg,

Wouter
Reputatie 2
Oké, net gedaan. Alvast bedankt.
Beste,

Hopelijk is het bij U allemaal goed gekomen, mijn geduld raakt nu helemaal op.
Na bijna drie jaren wachten om mijn business card te laten drukken, ga ik toch ergens anders mijn kans wagen.
belgacom/ Proximus is van dag één slecht verlopen, ik kan nog steeds niet begrijpen om zo lang bij hen gebleven te zijn. Gelukkig hebben wij een Telenetaansluiting die wij parallel gebruiken en is veruit de beste.

Reageer