Daarbij duidelijk gevraagd of ik het gsm-nummer kon kiezen, niet omdat ik een of ander speciaal (makkelijk) nummer wil maar wel om te kunnen aansluiten bij een ander, bestaand nummer.
Geen probleem zei men, op het moment zelf kon de operator het nummer nog niet zien, maar ik kon gewoon terugbellen na ontvangst van de simkaart om het te laten wijzigen.
Dat ging ook gewoon: ik kon het gewenste nummer zeggen, het bleek vrij, en het zou snel geactiveerd worden. Tot daar allemaal geen probleem.
Vandaag krijg ik echter een mailtje (op het e-mailadres van m'n oude ISP dan nog, gelukkig werkt dat nog!) dat het niet mogelijk is het nummer te kiezen... en dat ik contact kan opnemen met de klantendienst als ik toch het nummer wil wijzigen (wat is het nu?!).
Ik dus nog maar eens bellen, waar de operator zegt dat ik niet het nummer kan kiezen maar wel de laatste twee cijfers (huh??). Ik dring aan dat er mij heel duidelijke beloftes gemaakt waren bij het aanvragen van het nummer en dat ik me dus beetje koud gepakt voel... bovendien staat het zwart op wit op de Proximus-website (https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptimise/particulieren/producten/opties/mobiel-opties-en-roaming/optimaliseer-je-gsm-abonnement-.html), ik citeer even:
[Silver: een combinatie van 6 cijfers naar keuze. Neem bijvoorbeeld enkele nummers van je vaste lijn (bijvoorbeeld: 047X XX 87 93, als je vaste-lijnnummer 02 xxx 87 93 is). Dit is helemaal gratis.
Bel onze klantendienst om deze optie te activeren. Als het gevraagde nummer vrij is, wordt het geactiveerd.
Daar voldoe ik allemaal aan: netjes aangevraagd, het nummer is vrij, en het is geen speciaal nummer waarvoor de (betalende) "Gold"-optie zou gelden.
De operator zegt iets dat de informatie niet klopt en bij aandringen (het staat zwart op wit op de website) dat dat nog van "Belgacom" is en niet geldt voor "Proximus" (huh-bis??) maar begrijpt wel m'n ongenoegen. Hij gaat navraag doen en zou me uiterlijk over een halfuur terugbellen... wat natuurlijk niet gebeurd is.
Hoe zit het nu, Proximus?!